Hvordan Google fejler med Google+, hvis de ikke forstår en af de mest grundlæggende “regler” i marketing.
Jeg kan anbefale at du læser en af mine yndlings marketingbøger Marketing Warfare, den er møj gammel, men fantastisk!
De bedste hilsner
Martin
Hey Martin
En masse gode pointer. Samtidig smider de lige sand i øjnene på dem de bør forvente er deres firstmovere på området – alle online marketing pionererne. I går aftes annoncerede de nemlig at søgeordet fra søgninger, hvor brugeren er logget ind, ikke bliver sporet korrekt i Analytics.
Det betyder at hvis Google + bliver en succes, så ryger der mere og mere af den gode data. Natten over er min opbakning til G+ faldet drastisk.
Jeg har blogget om det på Amino.dk :-):
http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2011/10/19/198-ndring-hos-google-248-del-230-gger-din-analytics.aspx
Jeg kunne ikke være mere enig – jeg gad godt vide hvad de havde forventet, det er jo ikke første gang de prøver.
Jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke udnytter deres egne styrker. De har jo unægteligt en stærk kontakt til professionelle igennem adwords/analytics. Når linkedin så ovenikøbet er svage som du påpeger er det en modstander de har mulighed for at slå.
Super god analyse af Google+’s dillemma. Det er så sandt som det er sagt. Jeg har alle apps i samme bibliotek (sociale medier), men Google+ er afgjort det mindst brugte af dem alle.
Så smører det jo afgjort også vores ego, at du kalder Twitter brugerne intellektuelle og tænkere. Du ka’ det der… 😉
Jeg har ikke engang oprettet mig hos Google + endnu.. Tror squ ikke rigtig nok på det.. Der findes allerede Facebook, twitter osv.
Men lad os se hvad tiden bringer…