Når du laver merchandise, så tænk dig godt om…

Og tak til Vinterservice.com for de flotte briller, i må have godt gang i forretningen 🙂

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (8 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Ken 7. december 2010 at 17:23

    Ok idé, Martin!!

  • Bjarke 7. december 2010 at 20:09

    Fuldstændig enig. Har en gang arbejdet for Danfoss. Dengang fik vi nogle jeans som var oppe i tiden, med broderet logo lige over hvor man stikker hånden i lommen. Høj kvalitet, de holdt i mange år, og man kunne bruge dem i hverdagen, uden for arbejdet også. Og der var mange ansatte som gik med dem til daglig uden for arbejdet også. Vi har også – på en avis jeg en gang var sælger for – haft nogle lækre Canson jakker med diskret broderet logo i farver der matchede jakken, på en af brystlommerne. Man så ikke lige logoet når man gik på gaden, men kommer man op til en kunde med jakken på, bliver de lige mindet om hvor man nu kommer fra, og kommer man op til nogle ansatte og spørger efter den ansvarlige, så ved de omgående hvor man kommer fra. Og efter arbejde er det en fed jakke at have på, så dem i omgangskredsen og hvem man nu står og taler med, får lige logoet ind, så man ligger top of mind.
    Så ja, du har fuldkommen ret, når du siger at småt også er godt.
    Kan i øvrigt også sige, at fra et firma jeg selv drev en gang, havde jeg logo på bilen. Det var også blot et lille diskret logo, og jeg lagde mærke til nogle gange, at på p-pladserne, så gik folk lige lidt tættere på bilen og stoppede op for at se hvad det lige var der stod på bilen. Så ved man at folk har set det, og når først man får folk til at stoppe op for at se logoet, så hænger det bedre ved i hukommeren. Så: Småt er godt 🙂

  • Solbriller 7. december 2010 at 20:18

    Sjovt du siger det, for store brands som Coca Cola, Loreal, Malaco Leaf, Toms osv gør nøjagtig det samme med store dele af deres merchandise.
    Det betyder, at det er gode kvalitets tshirts, sweatshirts, jakker, pullovers osv, som man får, og det er typisk noget, som modtagerne ender med at bruge oftere (hvis farver og design selvfølgelig rammer tiden).

  • René W. 8. december 2010 at 05:34

    Vel sagt Martin! Som grafisk designer oplever jeg ofte at jeg må forklare kunderne at et større logo ikke altid er bedre eksponering 🙂 Hvis logoet er for stort risikere man at det tager opmærksomheden fra det budskab man gerne vil sende og det er mildest talt ikke optimalt…

    Her er en sjov video om emnet 😉 http://www.youtube.com/watch?v=qgcX0y1Nzhs

    Mvh René

  • Brian ODriscoll 8. december 2010 at 06:26

    Hej Martin
    Kan kun bakke din pointe op her. Købte nogle rigtigt fede jakker og poloer hvor der blev trykt et logo på ryggen, stille og roligt.
    Det endte med at folk kom ind i forretningen og spurgte om de måtte købe en jakke fordi de syntes de var så fede. De havde dem på selvom temperaturen slet ikke var til jakker. Det var sku dejligt at se så mange jakker med SkeldeCom logoet rende rundt i det lokale område og brande en.
    Tak for et godt talkshow
    Mvh Brian ODriscoll
    Co. SkeldeCom

  • Gitte Koldtoft 9. december 2010 at 06:00

    Tak Martin. Diskret kvalitets polo på vej til dig og din kone med energitte.dk logo på. Veninde er ved at lave dem i Colorado og sender dem, så snart de er færdige. Og helt enig less is more.

  • Elie 25. december 2010 at 19:58

    Tak, vi ville klart bruge de gode råd.

  • Skriv en kommentar