1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (35 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Morten Krarup Kristensen 27. februar 2010 at 13:45

    Rettet mod alle dem der gir’ dig ret uden at stille spørgsmålstegn? 🙂
    Go’weekend

  • John 27. februar 2010 at 14:30

    Må indrømme, at jeg godt kan lide din holdning til det. Om det er skide smart, at offentliggøre disse holdninger det ved jeg faktisk ikke, uanset om du er ligeglad eller ej. Jeg tror man skal være lidt varsom i relation til politik og der er tonsvis af eksempler på stærke personlige brands som ikke taler politik. Men respekt for du tør gøre det.

  • Michael Grove 27. februar 2010 at 18:12

    Indtil videre, årets sætning: “Ka’ du ikke lide det, jaah, så må du sgu se Danmarks Radio” 😀

    Meeeeen Martin, nu er det jo ikke alle DF’er der er ved at køre Danmark i sænk. Der er jo nogle der ikke er enige med parti ledelsen i hvordan tingene skal køres.
    Ja, bevares, de kunne jo finde et andet parti, men det er jo ikke sikkert at de er mere enige med f.eks V eller K 🙂

  • Nikolaj Bomann Mertz 27. februar 2010 at 18:23

    Det er cool nok og forfriskende, Martin – super cool!
    Det er virkelig spændende det som du snakker om.. I denne situation med ytringsfrihed, der giver jeg dig helt ret og ville også være stolt ved at stå frem med den holdning. I en anden sag som du havde med Henrik Bruhn, så blev der lige pludselig involveret en masse penge og advokat arbejde, det er lidt sådan noget jeg kan frygte lige pt. hvor jeg ikke er så ressource stærk som 17 årig. Det er det som kan afholde mig lidt nogle gange.

    Men super fedt klip! Og super ved funktion med Location.

  • Thomas Pedersen 27. februar 2010 at 18:51

    Det er saksuseme en cool blog du har her.
    Det er lidt ligesom da jeg kom på facebook første gang. Det er lidt fængende syntes jeg.

    Er sådan en blog egentlig et offentligt sted? jeg syntes mere det svare til ens egen baghave, hvor folk kan komme hvis de vil eller ej, så at komme med hvad man mener der skal tales om syntes jeg er lidt underligt.

    Men det er nok bare mig. Min kone syntes også at jeg er underlig nogle gange.

  • Jan kragh 28. februar 2010 at 05:26

    Hej Thorborg.

    Jeg vil starte med at sige, jeg synes det er et super fedt talkshow, Også en lille point man skal jo altså ikke være enig for at kunne eksistere sammen.

    Jeg synes det er nogle fede meninger du har, selv om jeg har mit syn på det. Verden ville sgu være et kedeligt sted hvis vi alle var eller skulle være enige.

    Det er lidt det samme som når nogle af mine “venner” siger jeg ikke skal lave en gruppe på facebook som hedder respekt for politiet, bare fordi jeg selv var ude og prøve grænser af da jeg var meget ung. det har jeg da gjort selv om de siger det, for jeg har en mening om det.

    Men kom du bare med mere om hvad du mener, det er fedt og jeg føler at jeg lære dig mere at kende hvilket er super fedt.

    All the best
    Jan kragh

  • Zune Holm 28. februar 2010 at 06:10

    Sådan! Godt du holder fanen højt og står ved dig selv og dine meninger. Lad det være en inspiration til alle os andre om at gøre det samme!

  • PERNILLE 28. februar 2010 at 09:44

    Jeg kan ikke være mere enig og dig…jeg synes det er skræmmene at hver gang DF bliver offentligt kritiseret på den ene eller anden måde farer de op af stolen ..de bliver personligt fornærmet og det er på ALLE plan.. offteklige personer samt os borgere.De ender jo med INGEN tør sige deres mening mere og vi bliver skruet tilbage til middelalderen… det holder virkelig ikke!!!

  • solbriller 28. februar 2010 at 10:09

    Du laver da os dine videoer på de sjoveste tidspunkter…
    Men fedt du står ved dine holdninger, det er der mange andre, som kunne lære af!

  • Lars Enggaard 28. februar 2010 at 10:53

    Jamen Hr. Thorborg? Kan du ikke prøveat forklare sammenhængen mellem din forrige video hvor du opfordrer til respektfuld omgang med hinanden og så denne hvor meldingen er klokkeklar: Du kalder DF for landsbytosser (igen) og du fortæller ligeud at du ikke agter at tage hensyn til om forlk fornærmes.

    Jeg tror mange vil være interesserede i at høre hvorfor du mener at Politiken eller andre aviser skulle være underlagt strengere krav om pli og god opførsel end du selv er? Og jeg personligt vil gerne vide om du i fuldt alvor mener at man kan tillade sig hvad som helst hvis blot det efterfølges af en betinget og måske halvhjertet undskyldning?

    Lad mig lige understrege at jeg er helt og uforbeholdent enig med dig i at man skal sige sin mening og stå ved den. Det var jo også hvad JP, Politiken med flere gjorde. Men er det virkelig sandt at den regel ikke skal gælde for alle? Er der et særligt moralsk kodeks for Martin Thorborg?

    Jeg spørger i absolut seriøsitet for hører man først din video om undskyld og i umiddelbar forlængelse denne video kan man få en mistanke om to forskellige personer med samme stemme.

  • S. B. Petersen 28. februar 2010 at 11:07

    Men hvad får du ud af at sige at DF’ere er nogle landsbytosser? Skal en anden så også sige “undskyld, jeg tegnede den tegning, men jeg mener det virkelig” ?
    Bevares, det er da ikke fordi at jeg er uenig. DF’s politik ligger meget langt væk fra mit verdensbillede. Men hvad fanden er meningen med det hele? Det virker fjollet, opstyltet og fuldstændig unødvendigt.

    Der er mange måder at sige sin mening på og jeg husker stadig dit gode indslag om at være flink ved høj og lav. Det giver ingen mening at udvise sådan en ligegyldighed overfor om dette driver nogen væk fra din forretning og hvorfor også gøre det? Det kunne meget vel have en negativ påvirkning på mange andre end bare DF’ere og så kan du da også bare være ligeglad med det, men den slags personlig branding er vist som at skyde sig selv i foden.

  • Lars Dinesen 28. februar 2010 at 12:12

    Det her er da vist det største selvmål i nyere tid i forhold til personlig branding. Jeg havde aldrig troet at du kunne have en så arrogant og overfladisk holdning til andre mennesker. Og jeg giver Lars Enggaard helt ret i at det nærmest virker skizofrent. Du står jo og siger, at du gør hvad der passer dig og bare kan sige undskyld hvis det gør folk glade. Det er da hykleri. Jeg er enig i din holdning til DF men den holdning kan formidles på mange måder. Og når man delvist lever af sit brand er din måde direkte ubegavet og infantil.

    Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at købe lidt konsulenttid hos nogen der har forstand på at redde fejl som den, du har begået med dette indslag. Du skubber jo ikke kun de 10% fra DF fra dig men mere eller mindre alle, der påskønner en ordentlig omgangstone (som du selv opfordrede til forleden men åbenbart ikke agter at efterleve?).

    Jeg troede du var skarpere, Martin!

  • Thorborg 28. februar 2010 at 15:16

    Jeg må vist forklare mig lidt bedre 🙂

    I den første video, der var min pointe, at hvis man uden at ville det, støder andre mennesker, så er der ikke noget forgjort i at sige undskyld. Jyllandsposten lavede nogle satiretegninger og de havde nok ikke til formål at gøre alle verdens muslimer vrede.
    Da det så skete, så vil et “Undskyld, vi gjorde det for sjov og havde ikke i tankerne at såre jer” løset meget.

    I min anden video er min pointe, at når man har en mening, så skal man sige den. Så havde JP til formål at fornærme alle muslimer, så skulle de selvfølgelig ikke undskylde. Men da det aldrig har været deres formål, så forstår jeg ikke problemet med at beklage.

    Dansk folkepartis medlemmer er ikke født ind i partiet. Det er voksne mennesker der vælger at have nogle meninger, der er mig meget imod. Derfor bruger jeg hver en lejlighed til at bekæmpe dem med de midler jeg har. Jeg mener de ødelægger det land jeg er født i og det vil jeg selvfølgelig ikke acceptere.

    At der kan være enkelte mindre rabiate medlemmer i DF kan jeg ikke afvise og derfor er jeg parat til at give en undskyldning, hvis nogle mener at de får en fejlplaceret røffel.

    Jeg forstår forvirringen og håber at alle nu forstår mig.

    Jeg er ked af at jeg er lidt sløv til at svare, men jeg er igang med at reinstallere min PC med Windows 7 og det tager sgu sin tid 🙂

    Dbh Martin

  • Thorborg 28. februar 2010 at 15:23

    Så lige for at skære det helt ud i pap.

    Råber jeg “Gaaaskammer” over hækken ind til min jødenabo og jeg gør det for at genere ham. Så skal jeg selvfølgelig ikke undskylde, da jeg opfyldte mit formål med at genere ham.
    Jeg må så leve med at jeg nok ikke får lov til at låne hans rive og hans børn nok ikke må lege med mine + det løse.

    Men råber jeg det samme fordi jeg syntes det var sjovt, men han derefter konfronterer mig med at han blev ked af det og det ikke var mit formål at såre ham, så er en undskyldning på sin plads.

    Dbh martin

  • Kenneth Dambo 28. februar 2010 at 15:46

    Jeg ser ”vær flink ved høj og lav” og ”sig din mening” som to forskellige principper i en forretningsstrategi. ”Vær flink ved høj og lav” gør sig gældende ved, at du aldrig ønsker at være på bagkant med noget eftersom det er en lille verden vi lever i, og du aldrig ved hvornår du møder vedkommende igen.

    Du kan dog ikke opbygge et succesfuldt personligt brand omkring ”vær flink ved høj og lav”, da der ikke er nogen der vil sympatisere med en vendekåbe, der skifter mening afhængig af selskabet.

    ”Sig din mening” gør sig gældende på det tidspunkt du vælger, at du vil bygge et personligt brand og har accepteret, at 40% vil hade dig, 20% vil være ligeglade med dig og 40% vil elske dig.

    Det er indlysende at 40% der elsker dig sælger meget bedre end 100% der er ligeglade, da du vil være med ved bordet og få noget igennem i 40% af tilfældene, modsat ikke at komme med til bords i 100% af tilfældene. Eller som Jesper Buch sagde det: “Hellere 25% af en kæmpe succes er bedre end 100% af en fiasko”.

    Det betyder ikke, at du skal være ligeglad med ”vær flink ved høj og lav”, for det gør sig stadig gældende, men du er nu nød til at fravige det fra gang til anden for at styrke dig personlige brand, men fravig det ikke, når det ikke har en værdi for dig.

    Så budskabet er ganske simpelt: Giv dine meninger til kende og stå ved dem, men vær klar over konsekvenserne og træd ikke folk over tæerne unødigt.

    Langt de fleste af tilhængere af Martin Thorborg brandet deler hans holdninger, og en af dem er åbenlyst ikke positiv om Dansk Folkeparti. Det betyder, at nogle vil måske falde fra ved denne udtalelse, men det kan sagtens betale sig, da loyaliteten styrkes hos alle de andre.

  • Lars Enggaard 28. februar 2010 at 16:09

    OK læren er altså at hvis man fornærmer en person, en gruppe eller en tro for at fornærme dem skal man ikke undskylde. Det giver meget god mening.

    Og hvis man nedgør DF’ere, bankrådgivere, socialister og alt muligt andet og siger, det ikke er gjort for at fornærme dem, kan man bare køre løs og “være fucking lige glad” med, hvad det gør ved andre mennesker.

    Tak fordi du klarificerede det så tydeligt at ingen kan være i tvivl.

  • Lone Garnum 28. februar 2010 at 19:08

    Hej Martin.
    Så ikke dit tidligere indslag, men til dette vil jeg sige: Godt gået, at du siger din mening om den måde, Danmark er ved at blive ødelagt på! Jeg er helt enig med dig, og synes det er vigtigt, for mig livsnødvendigt, at jeg som en del af mit brand siger min mening om den udvikling, samfundet tager – ellers kan det hele rent faktisk være lige meget! Også for de klienter, jeg har med at gøre, har det stor betydning, at vi i dag, i høj grad takket være DF, lever i et samfund der er koldt, egoistisk, uden plads til at give mennesker en chance, uanset om de er syge, flygtninge/ eller på anden måde ikke resourcestærke.
    Hvis jeg havde muligheden, tror jeg jeg ville tage et par år i USA, ligesom dig, for at “få lidt luft” – det må være dejligt befriende, for en periode i det mindste at komme væk fra den fremmedfjendske stemning, der hersker herhjemme!
    De bedste hilsner
    Lone

  • S. B. Petersen 28. februar 2010 at 19:30

    Martin – Jeg er helt med på hvad du mener, jeg synes bare at den er alt for tynd og jeg kan ikke se hvordan tilfældige grimme ord om DF i et iværksættermiljø gavner den personlige branding.
    Jeg forstår ikke hvordan dem der synes at du er fed, hvem jeg selv også er en del af, skulle synes at du var ekstra fed på baggrund af den slags.

    Kenneth – Jeg har måske et underdrevet billede af hvor meget magt Martin har hos masserne, men jeg kan slet ikke se hvad man skulle få ud af at sige sin mening på denne måde. Det er jo ikke spor sagligt, men bare ren mudderkastning, uden noget egentligt indhold. Skaber det virkelig loyalitet?
    Hvis nu han rent faktisk havde så meget indflydelse, at han kunne påvirke større mængder af mennesker til at synes det samme som ham selv, så kunne jeg godt forstå det. Måske tager jeg fejl, men det tror jeg ikke at han har og jeg tror at de fleste er glade for ham, fordi at han er en flink og rar fyr, der brænder for sit arbejde. Hvis man bruger alt den beundring på at promovere sin surhed, fremstå som arrogant og fortælle alle at han da er skide ligeglad, så kan det ikke andet end at skabe negativ energi og det gavner absolut ingenting.

  • Thorborg 28. februar 2010 at 20:18

    @S.B. Jeg har ikke så meget magt og det er måske meget godt 😉
    Men den smule jeg har, bruger jeg på ting jeg brænder for, om det er iværksætteri eller f.eks. at Danmark skal være et godt land at lave i, også i fremtiden.

    Derfor vil jeg ikke stiltiende se til at DF’s forsøg på at gøre Danmark og danskere til en flok smålige, fremmedfjendske “jeg er mig selv nærmest” folk.

    Jeg er klar over at min holdning vil distancere mig fra nogle og sådan må det være. At have sine meninger og sige dem offentligt, vil altid koste på den ene eller anden måde og det lever jeg fint med.

    Grunden til at jeg snakker om personlig branding, er at jeg altid prøver at drage en paralel til iværksætteri, da jeg ved at det interesserer mange. At have et stærkt personligt brand er et stort aktiv og noget man på mange måder kan profitere på. Men man får det ikke ved at holde sin mund lukket.

    Bevares, religion og politik skal man altid passe på med, jeg kan bare ikke lade være med at blande mig der hvor jeg føler der skal gøre en indsats…

    Så kan man ikke lide mine holdninger, så er der masser af andre steder man kan surfe hen.

    Og til alle jer der roser, så tak for det, i gør mig møj glade 🙂

    Dbh Martin

  • S. B. Petersen 28. februar 2010 at 21:48

    Martin – Men det er jo ingen indsats at finde på øgenavne og bruge fjollede stemmer. Det er bare endnu en måde at bygge mure på og skabe fjentlighed.
    Jeg kunne selv sige mange grimme ting om DF i ren afmagt, men du giver så meget godt og skaber så meget glæde, at det ville være helt åndssvagt at ødelægge folks beundring af dig, ved at fremstå som en opblæst tosse.
    Men jeg bestemmer heldigvis ikke noget, så lad os bare lade den ligger her.
    Jeg surfer ikke andre steder hen, for jeg kan vildt godt lide dig og dine holdninger. Jeg blev bare ærgelig over din facon, men det er heldigvis ikke dit problem.

  • Wilfred Gachau 1. marts 2010 at 04:32

    Jeg fatter ikke at der er nogle der ikke forstår hvad det betyder at have en personlig mening. Vil de samme f.eks. lade være med at sige deres mening til en arbjedsgiver, hvis de føler sig chikaneret, bare fordi de er bange for at miste jobbet! At give sin personlige mening uden omsvøb er noget af det højeste man kan opnå. Det er det der er ytringsfrihed. Det er det DF, JP, Politiken og alle de andre praktisere. Hvorfor i helvede skulle det så være så forfærdeligt at Martin gør det? Bare fordi han kører Amino. Om man er enig med ham eller ej er fuldstænding underordnet!!

    Tag jer sammen for f¨#¤&”!!!!!!

  • Michael Grove 1. marts 2010 at 04:40

    Wilfred, du er da i godt mandags humør hva? 😀

    Nu er jeg ikke selv DF’er, men man kunne stadig godt forestille sig der var nogle DF’ere der ikke var som Martin beskriver dem.

    Men udover det, så er jeg helt og aldeles enig med Martin.

  • Wilfred Gachau 1. marts 2010 at 04:59

    Ja, det kan da godt være der er, men det kan da også godt være der ikke er. Det er som sagt totalt ligegyldigt. Man skal sige hvad man mener, står ved det, og tager de lussinger man får bagefter som en mand/kvinde. Det er det det handler om her…

    Så igen, FOKUS!!!

  • Dennis 1. marts 2010 at 05:48

    Hej Martin

    Jeg støtter op om din holding i de sidste par podcast, og du skal have ros for, at du tør risikere at lide tab pga. dine holdninger.

    Jeg krydser fingre for din windows 7 installation…….og for danmark 🙂

  • e.m.jørgensen 1. marts 2010 at 13:33

    I to såkaldte talkshow har du i din velkendte amerikaniserede vedmodige sidegade jargon fastholdt din ret til at udtrykke din mening. Det er en ret alle har, – også dig, de fleste bruger den, – i modsætning til dig, – også med fornuft omtanke.
     Det gør du ikke.
     At du i samme åndedræt også gør krav på retten til at ”afpisse” det du kalder din personlige branding, – gør ikke dit sprogbrug og langt mindre din facon mere forståeligt – navnlig ikke når du samtidig fastholder din ret til at kalde dem der ikke måtte have samme opfattelse som dig for ”ubegavede landsbytosser”
     Om det som selvudråbt ”branding ekspert” er særlig klogt af dig at sjofle andre mennesker blot fordi de tilfældigvis ikke er af samme politiske opfattelse som dig, er nok et åbent spørgsmål – som jeg forstår at du allerede har fået en del svar på.
     Dit gadedrenge lignende sprogbrug tegner et ret klart billede af dig og din egen manglende begavelse. Den proletar lignende udtryks form, som du formodentlig i et anfald af akut begrebs forvirring og trang til selvpromovering, har valgt at kalde for ”branding” er jo ikke andet end et gammel gammeltestamentligt venstre orienteret pædagog udtryk som du efterplaprer uden at sikrer dig at der blot er den mindste forbindelse mellem din store kæft og den øverste del af hovedet.
     Man kan ikke undgå at have den opfattelse, – at selv om der i dit tilfælde havde været en forbindelse mellem de to legemsdele, – ville det næppe have udgjort den helt store forskel.
     Din optræden og den medie liderlige facon du lægger for dagen, kunne tyde på at du under din adfærdsvanskelige opvækst har været udsat for en eller anden form for professionel pædagogisk hjernevask som i den grad har påvirket dit følsomme og sensible barnesind i uheldig retning.
     
    e.m.jørgensen

  • Thorborg 1. marts 2010 at 14:02

    @e.m., Kære Edmund, da det desværre ikke er lykkedes dig at irritere mig med dine perfide og ondskabsfulde e-mails, så er du åbenbart begyndt at kopiere dem ind her.
    Det må du gerne og jeg er ked af at sige, at jeg heller ikke her kan tirres til at gå ned på dit plan. Så giv den bare fuld skralde min ven 🙂

    Dbh Martin

  • e.m.jørgensen 1. marts 2010 at 14:46

    – dit iværksætter gen er åbenbart så veludviklet, så du også evner at bytte rundt på årsag og virkning, Det perfide og ondskabsfulde var da vist dit startgrundlag
    – “ubegavede landsbytosser” – hvad synes du selv den slags udtryk kan betegnes som ?
    – som man råber i skoven kan man meget vel risikere at få svar, – det er såmænd blot hvad der er sket for dig – du er så absolut ingen undtagelse fra den regel, – havde du virkelig regnet med det ?

    Edmund

  • Søren Christensen 1. marts 2010 at 15:39

    Hej Martin Er helt enig med dine holdninger i de sidste par podcast. Jeg har om muligt fået endnu mere respekt for dig!

  • e.m.jørgensen 1. marts 2010 at 18:13

    Mr. Thorborg, – nu har du da vist trampet så meget rundt i spinatbedet så du har åbenlyse vanskeligheder ved at finde en farbar vej ud.

    Lad mig være behjælpelig med nogle orienterede fakta. I din ubehjælpsomme søgen efter det daglige skvulp i bolledegen som du rundsender som Martin Thorborg sidste nye ”afpissede” brand faldt du over at Politiken uforvarende var kommet til at undskylde noget.

    Det var der en del der mente var en dårlig ide – om de så alle til hobe nu også var såvel ubegavede som notoriske landsbytosser, det lader vi ligge, – for der var faktisk en del, – blandt andet den samlede danske presse – og såmænd også den lige så samlede regering som alle i skøn forening mente at der rent faktisk ikke var noget at undskylde.

    Men over i det store land sad så en af DK’ s lige så store sønner som ædelmodigt beflitter sig på at forklare alle iværksættere i Danmark hvad de skal tror og mene. Han havde så som vanlig et behov for at ”afpisse” sit ny erhvervede personlige amerikanske brand.

    Så er vi ved at være ved sagens kerne – Martin Thorborg alias Rasmus modsat – fik en af sine daglige brandende ideer. Den var hjemme, – her var den – alle der ikke pr. omg. kunne fatte og forstå at Politikens undskyldning såvel var nødvendig som påkrævet – blev lige så omgående. udnævnt som værende ubegavede landsbytosser.

    Så havde Martin Thorborg ny ”afpissede personlige brand” – fået hvad den kunne trække – den dag.
    Selvfølgelig var der nogle enkelte der følte at den var lige grov nok – de fik pr. omgående tildelt
    betegnelsen – perfid og ondskabsfuld – med ret til at bære samme

    Et amerikaniseret orakel med en daglig ny ”afpisset” personlig brand, siger man ikke ustraffet imod.- så ka’ de altså lære det. Manden har virkelig velgennemtænkte klare standpunkter – her er ingen slinger i valsen – DF er roden til alt ondt, – her et citat fra det åndeligt selvlysende fyrtårn i Miami :

    ”DF parti vælgere er den mindst begavede del af
    danskerne og de bliver næppe iværksættere ” – citat slut, så er den på plads.

    Skidt for sig og kanel for sig – når de nu er for dumme til at blive iværksættere – hvorfor så ikke gi’ den hele armen ? – det får de så i et andet synspunkt – direkte fra den store mesters hånd.

    Det lyder som følgende :
    ”Jeg ved ikke hvad der får dig til at tro at jeg er socialist. Jeg har
    stemt venstre i 20 år. DF er racistiske socialdemokrater og det er sgu
    en klam blanding.

    Så vi er helt på linje, bortset fra din holdning til udlændinge.
    Best regards / De bedste hilsner
    Martin Thorborg” – citat slut

    Nu passer begrebet socialisme heller ikke ind i den personlige branding – og det uanset om den er ”afpisset” eller ej – og de racistiske socialdemokrater ? Hva’ med dem ? – det var så en fornøjelig rundtur i det Thorborg’ske let nedtrampede amerikanske spinatbed.

    e.m.jørgensen

  • solbriller 1. marts 2010 at 18:45

    Havde dette været en fodboldkamp, så var der uddelt et par røde kort for at gå efter manden fremfor bolden…

    Det eneste jeg ik fatter er, at DF´ere kan føle sig så forudrettede… De tramper på samtlige religioner og mennesker med en anden hudfarve til daglig. Men det er vel bare typisk dansk dobbeltmorale!

  • Thorborg 1. marts 2010 at 19:51

    @E.M. Kære Edmund, at du publicerer dele af en privat e-mail debat vi har haft, viser blot din mangel på pli og anstændighed, helt på linje med de folk du deler politisk holdning med.

    Dbh Martin

  • e.m.jørgensen 2. marts 2010 at 02:27

    Mr. Thorborg

    Det må du så sandelig undskylde ( det er jo så moderne) – var det en helt privat debat, – nå, jeg synes nu ellers, at du har gjort dit til at den har foregået i fuld offentlighed.

    Troede da ikke at det var et privat slagsmål – mente at alle kunne deltage.

    Jeg føler da heller ikke at der på noget tidspunkt har været fremlagt noget der ikke tåler dagslyset – men selvfølgelig kan man som indehaver af et stærk personlig brand, have en anden opfattelse som så kan kan medføre at man igen må ud og pisse den af – for nu at bruge det ordvalg som du selv betegner som pli og anstændighed.

    At du nu pludselig er blevet en svoren tilhænger af den slags håbløse begreber, kan da godt undre, – jeg var slet ikke klare over at de overhovedet indgik i dit normale sprogbrug – det har indtil nu ikke kunne spores – tværtom.

    Jeg er da ked af at du nu ta’r det på den måde, – du har da tidligere oplyst mig om , – at selv om du var en velhavende mand, så havde såvel du som din kone moret sig sig meget over mit åbenbart lidt naive farveløse sprog. Du mente endda at, at det havde gjort afvigte weekend, som angivelige havde været en kedelig affære for dig – lidt mere spændende.

    Og det er jeg da glad for – god underholdning er skam aldrig at foragte – selv om noget unægtelig tyder på at vi gør det på hver sin måde. Og det er jeg godt tilfreds med. Måske det også skyldes den omstændighed at jeg ikke har nogen personlig brand at skulle afpisse –

    Hvad det egentlig betyder når man gør det – afpisser nogen – det har jeg ikke helt styr på på – men det har måske noget med dit nye ordvalg – pli og anstsændighed at gøre – du må have mig undskyldt, men det er jo nok noget man kan komme ud for, når man som dig nedlader sig til én debat med en af de perfide ubebegavede landsbytosser som du mener er no’en klamme
    racistiske socialdemokrater.

    Kære lille Martin Thorborg – du må altså meget undskylde hvis jeg ikke har evnet at leve op til dine estetiske værdinormer hvad anbelanger pli og anstændighed – måske jeg i al ydmyghed skulle prøve at anskaffe mig sådan en stærk personlig helt frisk ny afpisset lantidsholdbar branding som du har – og som angivelige har har gjort dig til en god og velhavende venstremand.

    Også på det punkt føler jeg mig underlegen, – hverken venstre eller de slemme DF’er som du har viet dit liv til at bekæmpe – har den tvivlsomme ære at have mig som medlem. Så min politiske holdning – eller mangel på samme, – den svæ ver du i lykkelig uvidenhed om – måske jeg såmænd blot er tilhænger af den pli og anstændighed som du mener jeg ikke har.

    La’ nu vær med at ta’ det så tungt, op på planken igen og gi’ den fuld skrue – vi ku’ da godt få det morsomt og hen ad vejen kunne du måske endda få styrket dit personlige brand, – måske sågar uden at du behøvede at afpisse den hver dag.
    .
    emj

  • Kenneth Boysen 2. marts 2010 at 03:31

    Sikken gang fuldstændig ligegyldigt lort du lukker ud e.m.jørgensen. Hvorfor overhoved bruge tiden på at skrive det? Når igen gider lytte?

    Nu har jeg spildt 5 min. på dine sure opstød og manglende kommunikations evne.

    Nej vent!!!!!, jeg har glemt hvad du skrev, så det har nok ikke været så vigtigt.

  • e.m.jørgensen 2. marts 2010 at 05:19

    Mr nødhjælp Boysen
    nå da, er der tale om en nødsituation siden det lette kavaleri dukker op med blå blink og hylende sirener – og sågar en ekspertudrykning med kendskab til latrinært sprogbrug, – jeg tror godt jeg kan leve med din forglemmelse – bare det ikke bliver en vane – men du har da ret, det er såmænd ikke så vigtigt – men så kan man godt undre sig svarligen over at du melder dig som som våbendrager for den meget omtalte manglende pli og anstændighed – men velkommen til alligevel
    emj

  • e.m.jørgensen 2. marts 2010 at 05:24

    Mr. nødhjælp Boysen

    nå da, er der tale om en nødsituation siden det lette kavaleri dukker op med blå blink og hylende sirener – og sågar en ekspertudrykning med kendskab til latrinært sprogbrug, – jeg tror godt jeg kan leve med din forglemmelse – bare det ikke bliver en vane
    emj

  • Lasse 2. marts 2010 at 08:10

    Igen et spændende indslag med gode pointer. Jeg synes dog du “voldtager” ordet “undskyld” lidt for meget og bruger det i sammenhænge hvor det jo slet ikke er berettiget. Det ville sgu også virke en smule til grin hvis DF begynder at undskylde overfor “fremmede”, hvorefter de minuttet efter intensiverer deres fremmedhadske politik.

    E.M. Jørgensen:
    Selvmål. Du kan umuligt tro at alt det sludder kan gavne dit parti?

  • e.m.jørgensen 2. marts 2010 at 08:29

    – det drejer sig ikke om et undskyld eller ej – men blot spørgsmålet om man kan tillade sig at sjofle en gruppe af mennesker ene og udelukkende fordi de måske har en anden opfattelse af et aktuelt politisk spørgsmål end man selv har.

    – det mener jeg afgjort ikke man kan – heller ikke selv om man er ude i et personligt ærinde hvor det primært ene og alene drejer sig om at polere sit eget opblæste image

    – det er det sagen går på – hverken mere eller mindre.
    emj.

  • Henrik Blunck 7. marts 2010 at 17:30

    Hej Martin

    Jeg synes det er stærkt at du giver plads til alle kommentarer her på bloggen – også de mindre anstændige, såsom at referere private mails…

    Men når det er sagt, så er realiteten jo, at du har fuldkommen ret. Nogle gange MÅ vi bare sige vores mening. Jeg er selv socialdemokrat, men jeg respekterer bestemt din holdning (hvor du stemmer på Venstre) fordi jeg faktisk godt kan forstå dit udgangspunkt. Dog synes jeg så måske også de fleste konservative og liberale må have ufattelig svært ved netop at tolerere den højredrejning vi har oplevet under DF’s styring som støtteparti.

    Bliv endelig ved med at sige din mening. Det er sg* det som gør Thorborgs Talkshow unikt. Det udfordrer til at tænke sig om, og det er slet ikke så skidt endda. 🙂

  • Morfar 8. marts 2010 at 10:24

    Det ville dog være rart med lidt respons.

    som for eksempel på at videoen stopper hvis man kommenterer imens den kører.

    Det handler om at følge op. 😉

  • Skriv en kommentar