Det er ikke ligegyldigt hvad kunden først ser i din webshop.
SPAMfighter fik 25% mere omsætning ved at ændre rækkefølgen på visning af et produkt.

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (13 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Kim Vinberg 15. december 2010 at 08:35

    Interessant video, 25% er da en hel del.

    Symantec gjorde noget lignende for nogle år siden med deres produkt “Norton system works” på deres danske side. Hvor den automatisk valgte 2 år licens i stedet for 1 års, når man klikkede på “køb licennøgle” i deres program.

    Om de stadig gør det ved jeg ikke, da jeg ikke benytter deres produkter mere.

  • Frank Andersen 15. december 2010 at 16:11

    Ganske interessant tanke, og det virker jo?

    En generel mulighed for abonnementskøb er også at give forbrugeren de første par måneder gratis.
    Eller, fx. i November måned: Køb 2 års abonnement og få resten af året gratis, eller lign. som en form for kampagne.
    Jeg har set der er flere og flere der gør det, og de gør det vel for en grund (forhåbenligt).

  • søren 16. december 2010 at 04:28

    Jeg troede slet ikke der var nået som hed spamfighter mere.
    Kender nemlig ikke nogen som har brugt det i lang tid.
    Men det er da godt, at der stadig kan holdes liv i det, og tjenes gode penge på det.

  • Thorborg 16. december 2010 at 07:01

    i SPAMfighter har vi kun en lille del af vores omsætning i Danmark. Det seneste år har vi solgt mere end 500.000 licenser til vores produkter i mere end 100 lande.
    Vi landede sidste år på en omsætning på 59 millioner med en bundlinje på godt 8 millioner kr.
    I år bliver nok det samme eller lidt bedre.

    Dbh Martin

  • søren 16. december 2010 at 07:31

    Det var godt nok mange licenser Martin.
    Det var en flot omsætning taget i betragtning af finanskrisen.
    Du skulle vel ikke kende nogle som mangler en medarbejder, Jeg søger job på livet løs, men det er ikke nemt med over 200.000 arbejdsløse at slås med for tiden.
    og 250.000 andre som gerne vil skifte job samtidigt med som søger de samme stillinger.

  • Thorborg 16. december 2010 at 12:58

    Hej Søre

    Det er jo svært at vide, når jeg ikke aner hvem du er.
    Men du kunne jo overveje at blive selvstændig hvis det er noget der tiltaler dig.
    Brug lidt tid på http://www.amino.dk

    Held og lykke med det.

    Dbh Martin

  • Steen Olsen 17. december 2010 at 10:23

    Det interessante er teknikken i det, og det synes jeg er værd at notere sig.

    Når jeg siger det sådan, så er det fordi, at det i dette tilfælde vel et eller andet sted er lidt som at pisse i bukserne 🙂 På den korte bane giver det salg og øget omsætning, men på den lange bane er det vel en dårligere forretning.

  • Thorborg 17. december 2010 at 10:56

    Det kommer jo an på om de genkøber til næste år og til næste år kan de være skifter til Mac eller Microsoft kan have udviklet et styresystem der virker 😉

    Dbh Martin

  • Steen Olsen 17. december 2010 at 10:58

    Det er klart, men nu går jeg jo ud fra at produktet er så godt at folk gentegner, fordi de ikke kan leve uden 🙂

  • Thorborg 17. december 2010 at 11:04

    Det er det også, men som nævnt kan der kommer faktorer ude fra der ændrer tingene.
    Så hellere 250 kr. nu, end 100 nu og måske 200 mere på sigt.
    Likviditet er konge.

  • Thomas Thomsen 25. januar 2011 at 03:12

    Det kan også gøres med tillægsprodukter, eksempelvis forsikringer til elektronikprodukter.

    Jeg kan se at en del elektronikfirmaer på internettet gør brug af dette, hvor at default står i ja til ekstra forsikring. Helt sikkert lavet ud efter en nøje beregning på bundlinjen.

  • Tommy nielsen 7. juni 2012 at 10:04

    Kunderne er ambasadører, og hvis man med ændring fra 1 år til 3 år får færre ambasadører, så kan det være skidt på længere sigt. Ingen ved jo hvad betydning det får men værd at have in mente.

  • Skriv en kommentar