Jeg er ved at implementere en ny webshop på en ny platform. Dette er første webshop, som jeg er projektleder på. Jeg har fået lavet det sådan at kunder i som det første efter at have godkendt ordren (step 1) i step 2 under kunderoplysninger blot skal indtaste telefonummer og wupti så er navn, adresse mv. givet. Det bliver hentet direkte fra Krak. Dét er smart og super nemt for brugere af webshopppen.
Hvad siger i det til denne funktion? Jeg ved godt, at dette ikke er et nyt påfund i online webshops;-) men stadig er der mange som ikke anvender denne metode.
Jeg er helt enig Martin. I forbindelse med min nye webshop, der er en skræddersyet shop, har jeg skåret alt unødvendigt væk og bl.a. helt droppet det med at give mulighed for quick-bestilling ved at indtaste brugernavn og password. Tror at det kan give en bedre konverteringsgrad, men nu må vi se om nogle måneder, når der er lidt mere at måle på 🙂
Hej Martin
Tak for den flotte tilbagemelding på vores nye web-shop samt oplagte forslag til at forbedre den
yderligere. Vi har naturligvis allerede implementeret dit forslag – det manglede da bare andet.
Vi ser frem til at følge med i debatten her på siden og få den inspiration der er så vigtig for at
udvikle os som e-købmænd.
Jeg er til dels enig med Martins råd, men mener nu ikke at det er særlig hensigtsmæssigt at flytte login-felterne ned i bunden af siden. For hvad får kunden ud af at logge ind når han først har udfyldt felterne med navn og adresse? Og realistisk set er det nok de færreste tilbagevendende kunder som decideret begynder at undersøge hele siden for login-felter før de begynder at udfylde adresse-formularen.
Mit forslag er, at man i stedet bruger jQuery, eller en lignende teknologi, til at lave en “folde-ud-boks”. Så kan man øverst på siden have en tekst stående a la “Har du handlet hos os før? Klik her for at logge ind med dit brugernavn og password. Så slipper du for at udfylde dine personlige oplysninger endnu engang”. Og først når kunden klikker på linket kommer boksen med login-felterne frem.
Det burde være særdeles simpelt for enhver programmør at implementere og er efter min bedste overbevisning en langt mere brugervenlig konstruktion end både det oprindelige udgangspunkt og Martins forslag.
Har lige tilpasset min side med bl.a. at flytte log ind nederst, 1. gangs køberen skal bare lokkes ind i posen, og så skal den snøres til sidst når de har valgt en masse vare 🙂
Jeg er enig, men nu kører vi også en abonnementsløsning så det er forhåbentlig ikke kun første gang de køber hos os 🙂
Mvh. Anders Jytzler https://bambuni.dk/
Hey,
Jeg er ved at implementere en ny webshop på en ny platform. Dette er første webshop, som jeg er projektleder på. Jeg har fået lavet det sådan at kunder i som det første efter at have godkendt ordren (step 1) i step 2 under kunderoplysninger blot skal indtaste telefonummer og wupti så er navn, adresse mv. givet. Det bliver hentet direkte fra Krak. Dét er smart og super nemt for brugere af webshopppen.
Hvad siger i det til denne funktion? Jeg ved godt, at dette ikke er et nyt påfund i online webshops;-) men stadig er der mange som ikke anvender denne metode.
Dbh René Bygballe
Nåh ja… 😉 endnu en ting jeg lige skal lave om. Tak.
Super ide, som sikkert kan inspirere flere som kører webshops. 🙂
Super pointe, Martin!
René, god ide, jeg syntes selv det er rart, når de fleste af mine oplysninger kan være indtastet nemt.
I det hele taget, så bliver det nok VILDT at se hvad der sker med udviklingen indenfor internet, smartphones osv. de næste par år.
Cammilla
Godt indslag – jeg synes bare der mangler lidt mere indhold. Derfor har jeg givet min kommentar via youtube: http://www.youtube.com/watch?v=ag9NLJ4eeMI
Jeg er helt enig Martin. I forbindelse med min nye webshop, der er en skræddersyet shop, har jeg skåret alt unødvendigt væk og bl.a. helt droppet det med at give mulighed for quick-bestilling ved at indtaste brugernavn og password. Tror at det kan give en bedre konverteringsgrad, men nu må vi se om nogle måneder, når der er lidt mere at måle på 🙂
Super, tak for det, vil helt sikkert give lidt mere plads i ens hoved 🙂
Hej Martin
Tak for den flotte tilbagemelding på vores nye web-shop samt oplagte forslag til at forbedre den
yderligere. Vi har naturligvis allerede implementeret dit forslag – det manglede da bare andet.
Vi ser frem til at følge med i debatten her på siden og få den inspiration der er så vigtig for at
udvikle os som e-købmænd.
Bedste hilsner fra http://www.CarrieAlong.dk
Jeg er til dels enig med Martins råd, men mener nu ikke at det er særlig hensigtsmæssigt at flytte login-felterne ned i bunden af siden. For hvad får kunden ud af at logge ind når han først har udfyldt felterne med navn og adresse? Og realistisk set er det nok de færreste tilbagevendende kunder som decideret begynder at undersøge hele siden for login-felter før de begynder at udfylde adresse-formularen.
Mit forslag er, at man i stedet bruger jQuery, eller en lignende teknologi, til at lave en “folde-ud-boks”. Så kan man øverst på siden have en tekst stående a la “Har du handlet hos os før? Klik her for at logge ind med dit brugernavn og password. Så slipper du for at udfylde dine personlige oplysninger endnu engang”. Og først når kunden klikker på linket kommer boksen med login-felterne frem.
Det burde være særdeles simpelt for enhver programmør at implementere og er efter min bedste overbevisning en langt mere brugervenlig konstruktion end både det oprindelige udgangspunkt og Martins forslag.
@Rene
Hva sker der så, når Krak ik har informationerne på køberen?
Så skal vedkommende bare selv indtaste dem, eller hvad?
@Rene Hva sker der så, når Krak ik har informationerne på køberen? Så skal vedkommende bare selv indtaste dem, eller hvad?
Super godt indlæg som jeg har suget i mig 🙂
Har lige tilpasset min side med bl.a. at flytte log ind nederst, 1. gangs køberen skal bare lokkes ind i posen, og så skal den snøres til sidst når de har valgt en masse vare 🙂
Feedback modtages gerne 🙂
http://www.strompekompagniet.dk
Stedet hvor strømper mødes 😛
Hej Martin
Det er en lidt ændre video. Men ikke mindre er den stadug aktuel.
Det er virkelig et godt tip.
Mvh
Michael Lauritzen
https://bambustøj.dk
Jeg er enig, men nu kører vi også en abonnementsløsning så det er forhåbentlig ikke kun første gang de køber hos os 🙂
Mvh. Anders Jytzler
https://bambuni.dk/