Der er meget hype om div. gruppekøbstjenester og jeg må indrømme at en virksomhed jeg ejer lidt, af også er igang.

Men der er meget snak om det er godt eller skidt for butikkerne…

Og rigtig god weekend 🙂

Læs evt. denne artikel om virksomheders oplevelse med Groupon

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (10 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Helle, House of Kids 11. december 2010 at 03:50

    De som har den absolut bedste deal indenfor dette, er dem som leverer tilbuddet :·) Det er en superfed måde at tjene penge på – i princippet uden at lave meget andet end at sælge pladsen og optage den i perioden.

    Når det så er sagt, så har jeg lige et scenarie hvor vi sammenligner med hvis man skruer sin adwords kampagne godt i vejret:

    Varen koster 400 kr i indkøb. Butikken tager normalt 1000 kr for den.

    Groupon tager så de 25% – dvs at butikken har et tab på 150 kr. (samme princip som du selv nævner).

    Nu skruer vi så voldsomt op for adwords – men vil sælge varen til 1000 kr:
    Konverteringen koster 100 kr. og der er nu 500 i overskud til butikken.
    Lad os sige at vi giver den rigtig gas – så konverteringen koster 300 kr. Der er stadig et fantastisk plus.

    Vi kunne så også lave en god stak salgsbare lækre bannere – og indgå som affiliate hos en masse store sites – som virkelig giver besøgende. Vi kunne for den sags skyld også godt give 25% på varen – stadig overskud….

    Der er bare SÅ mange muligheder for at gøre noget som giver butikken en meget bedre bundlinie – og som samtidig vil give en bunke nye kunder. Vel og mærke kunder som gerne handler til fuld pris. Vi har deres emailadresser etc….

    Massøren: Superfed ide…. for han bruger som regel ikke nettet så meget – det er nok mere mund til mund i lokalområdet.

    Så det er klart groupon der vinder stort her. Meget fornuftigt at du og andre har investeret og bruger tid på det :·)

  • Thorborg 11. december 2010 at 08:22

    Hej Helle

    Jo det er meget fint, men jeg vil gerne se den Adwords kampagne der kan lave 1.000 salg på et par dage.
    Jeg tror du skal se tingene som to forskellige måder at markedsføre sig på og en kombination af begge kan være noget der virkelig sparker røv.

    Det du også glemmer i dit regnestykke, er at mange vil købe for mere end det værdibevis de har købt. Dertil vil tusindvis af mennesker høre om din butik og så har du også alt gensalget.

    Slutteligt kan man også bruge det til at rytte det gamle varelager.
    Hvis du er tæt på at brænde inde med varer der snart går ud af sæson, så er det jo heller ikke værst at få det ud af vagten, i stedet for at sælge det med tab.

    Prøv at følge det link der er under videoen, jeg tror du bliver overrasket.

    Slutteligt så ja, det bliver forhåbentligt en god forretning, men det er en stor investering der skal laves i software, sælgere og alt det andet der skal på plads, så nu må vi se.

    Dbh Martin

  • Thomas 12. december 2010 at 13:04

    Hej Martin

    Ja, det er interessant. Med Amino som base, ville det ikke være oplagt at lave samme koncept på Amino men blot med B2B ydelser / produkter? Her ville arbejdet med at få gode tilbud ind nok være meget begrænset, da mange nok ville tilbyde ydelserne?

    Blot en idé:-)

  • Patrick T. Rasmussen 13. december 2010 at 04:25

    En lille hurtig kommentar til vores massør i SPAMfighter (http://www.paulys.dk/)

    Jeg introducerede Rune (Ejeren) for konceptet, da jeg også syns det var en super idé

    Rune solgte 500 timers massage på ingen tid – han måtte nød til at sætte max på 500 timer ellers ville han simpelthen ikke kunne følge med 🙂

    Dog har jeg prøvet det samme hos SPAMfighter med vores SLOW-PCfighter, hvor det ikke gav bonus – vi solgte 8 licenser…

    Det var bare lige en hurtig kommentar 🙂

  • Bent Andersen 13. december 2010 at 16:30

    Bortset fra mellemledet der scorer kassen på groupon, så er det jo ikke meget anderledes end at køre en kampagne med lav/ingen/negativ avance.
    Gammel vin på nye flasker.

  • Solbriller 15. december 2010 at 00:47

    Må give Helle og Bent ret i, at der ik er meget nyt i konceptet, men det får åbenbart mega meget opmærksomhed…
    Men efter at have fulgt Groupon og DailyDeal i Tyskland, så kan man blot konstatere, at det er især restauranter og services, som især udbydes. Fysiske varer med enorme besparelser er ik slået igennem for alvor endnu. Dog er H&M, Douglas, Apple mm gået med på vognen, men de har også helt andre avancer end den normale detailhandel…

    Konceptet er godt på nogle brancher og produkter, men f.eks 50% rabat på alt i f.eks en webshop er bare svært, når konkurrencen er benhård…

  • MuDiii 23. juni 2011 at 17:41

    Hjælp!

    Jeg har yderst brug for den talkshow som findes på denne side, men linket til talkshowet virker ikke!! .. Har prøvet adskillige gange og der er ingen respons! .. Er der nogen der kan uploade det eller sende det til mig på min mail direkte? .. Jeg har virkelig brug for den talkshow!

    Mvh
    MuDii

    Mail: MuDiii@gmail.com

  • Thorborg 24. juni 2011 at 08:55

    Vi fikser det, er online i morgen,
    Indtil da kan du høre videoen der har samme indhold.

    De bedste hilsner

    Martin

  • Skriv en kommentar