Har du en service på nettet, så er det måske en god ide at kigge med her:

Rigtig god weekend.

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (15 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Kim Vinberg 22. oktober 2010 at 11:06

    Super fantastisk video. Lige præsis sådan noget man ikke lige tænker over. Og mega fed supermarkeds metafor ting 😀

    Skal helt sikkert gøre sådan noget på mine fremtidige services.

  • Thorborg 22. oktober 2010 at 11:25

    @Kim, takker og rigtig god weekend 🙂

    Dbh Martin

  • Roar 22. oktober 2010 at 13:41

    You hit the nail (once again)

    Konto oprettelse / login er som bruger det mest irriterende der findes. Som forbruger kan jeg kun opfordre alle der har hjemmesider uanset om det er klub, forretning, forening what ever til at gemme login processor og bruger oprettelse til aller sidst. Undgå det indtil det er 100% undgåeligt.

    Jeg syns din pointe rammer så meget plet og jeg håber at mange vil tage den til efterretning. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har afbrudt køb pga. det…..(xxx)

    Hav en fortræffelig weekend.

    /Roar

  • På sporet af succes 22. oktober 2010 at 14:05

    Super relevant pointe!

    Det får mig til at tænke på, at det jo altid er en god ide at spørge sin målgruppe hvad de vil have. Men man kunne jo gøre lidt mere ud af det, og invitere et par fra målgruppen til at lave en grundig test af sin butik, eller holde en fokusgruppedag eller andet.

    Nå, jeg er allerede begyndt at processe dit input 😉

    Kh Cammilla

  • Allan Ebdrup 22. oktober 2010 at 15:11

    Jeg har længe brugt en tilsvarende taktik på mit site til at lave spørgeskemaer med (gratis). http://obsurvey.com
    Jeg er endda gået skridtet videre, og har lavet det fuldstændigt valgfrit om man overhovedet vil registrere sig.
    Du kan altså bruge applikationen 100% uden at registrere dig.

    Jeg har lavet det ved at oprette en konto til alle der prøver applikationen og ligge en autologin cookie på computeren, Så du automatisk får fat i din konto igen.

    Jeg laver så en lille diskret besked om at det nok ville være en god idé at registrere sig, næste gang man kommer forbi. Men man behøver ikke.

    Den eneste ulempe der er, er at folk ikke kan komme på deres konto fra en anden computer. Men der har ikke været nogle af mine brugere der har haft spørgsmål til det, så jeg tror folk forstår konceptet.

    Det næste jeg godt kunne tænke mig at lave er at man kan logge på med sin facebook konto. Det er enormt smart de steder de har det, at man kan logge på med et par museklik, og ikke har noget password at huske.

    Er der nogen der kender en god løsning på facebook login?

  • Elsebeth Fogh Guide til Det Gode Liv 23. oktober 2010 at 02:51

    Hej Martin. Er helt sikker på, at denne ændring vil bidrage positivt. Men har du også overvejet, hvad der skal til, for at en “gammel kone” som mig på 47, der plejer at vælge leverandører efter personlige anbefalinger, kan føle sig mere tryg ved at kaste sig ud i at bruge Amino Freelancer?

    Der er sikkert flere beslutningstagere som mig, med større markedsføringsbudgetter, der gerne vil bruge pengene mere optimalt og prøve nogle billigere løsninger, men har tendens til at falde tilbage til de større bureauer, som man “har hørt” om, fordi det kan virke lidt uoverskueligt at sætte sig ind i alle de nye muligheder og er bekymret for “at vælge forkert” og dermed spilde en masse tid og energi.
    De varmeste efterårshilsener Elsebeth Fogh 😀

  • John 23. oktober 2010 at 08:15

    Spændende og brugbare vinkler som altid.

    v.h. John

  • Thorborg 23. oktober 2010 at 10:24

    @Roar, tak og i lige måde 🙂

    @Cammilla, at spørge sine brugere er ok nogle gange, men ofte hjælper det intet. Folk ved ikke hvad de vil have. Det er langt bedre at måle på deres reelle adfær og teste løs 🙂

    @Allan, god pointe, det kan måske være endnu bedre…
    Men igen, så sker meget af konverteringen ved hjælp af opfølgende e-mails, så mit bud er at du får mere hvis du får mailadresse og følger op.

    @Elsebeth, det vigste er først at gøre det let og intuitivt. Sådan en som dig, falder helt sikkert fra hvis det ikke virker logisk. Det har taget mig et år at gøre tingene nogenlunde fornuftige (er dog ikke færdig) og når jeg føler at det virkelig kører, så kan du tro jeg kommer efter dig! 🙂
    Og lige til sidst, det der vil overbevise dig, er at du hører fra en anden hvor let det er og hvor meget de sparede og den slags kommer af at tingene bare virker og det er den bedste formel for succes jeg kender.

    @John, tak!

    Ha’ en god weekend.

    Dbh Martin

  • Allan Ebdrup 23. oktober 2010 at 11:07

    @Thorborg
    Her er lidt statistik fra mit site
    2010-10-1 til 2010-10-22:

    459 nye besøg

    26% der kommer til siden prøver applikationen

    Af dem vælger 38% på et tidspunkt at registrere sig som brugere med email og password (10% af alle besøgende)

    Af dem vælger 71% at være på mailinglisten (7% af alle besøgende)

    Er 10% konvertering af alle besøgende til registrerede brugere godt eller dårligt? Jeg synes det er svært at finde nogle tal.

    Jeg har indtil videre kun brugt småpenge på at markedsføre sitet.

  • Allan Ebdrup 23. oktober 2010 at 11:20

    459 nye besøg.
    Det er 459 nye unikke besøgende. Altså folk der aldrig har været på sitet før.

  • Thorborg 23. oktober 2010 at 12:05

    Det er svært at sige, da det afhænger af mange ting.
    Men en ting er sikkert, du kan forøge konverteringen meget ved at bruge actionmails effektivt.

  • Henrik Blunck 23. oktober 2010 at 16:25

    Tak for videoen. Som altid et godt indspark.

    Det er dejligt du erkender de fejl vi alle begår – og når det bliver billigere og bedre at køre Freelancer i AdWords er det da glædeligt, at Freelancer klarer resten. Super at I servicerer os så flot, og lad os håbe at krisen er overstået så der kommer endnu flere jobs. 🙂

    Fortsat god weekend. 🙂

  • Christian wiggers 24. oktober 2010 at 01:30

    Hej Martin og I andre.

    Man kan faktisk hvis man taler fora tage det et skridt vider. Vi har med rimelig succes på mobilforum.dk
    indført at man i udvalgte fora (vores primære fora om mobiltelefoner) lavet det muligt for gæster også at stille spørgsmål, altså oprette en ny tråd.

    For vi ikke skal drukne i reklame links og porno billeder, kan man ikke poste biller og links, men ellers kan man stille helt uforpligtende sit spørgsmål, og det kommer der ofte fine debatter ud af.

    Dette er netop lidt ud fra samme filosofi og am skal man igennem en oprettelse processes og trykke på et link i en mail, taber x antal modet. Hvorfor ikke give dem et succes oplevelse med at de kan spørger og få et svar, så bliver de måske netop interesseret i at oprette en bruger og deltage endnu mere.

    For os er det ret trafik mæssigt også bedre at en anonym ikke registret bruger stiller et spørgsmål og der ud af dette kommer en debat, end at en person opretter en bruger, og aldrig aktiver den, det har vi sådan set ikke ret meget ud af.

    Mvh Christian

    NB Martin det er pænt belastende at den boks det hedder “Tjek arkivet ud” dækker over en del af skrive feltet når man benytter mac (safari) – Det må kunne gøres bedre 😉 (fx lav skrive feltet 10% smaller)

  • Skriv en kommentar