Du skal endelig underdrive, så giver du nemlig plads til os der vil frem 🙂

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (27 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Rosenstand 14. maj 2010 at 21:43

    Tak for at nævne mig 😉 Jeg kom her mere ydmyg, end jeg normalt er – men nogle møder med amerikanske kunder og nogle SEO’ere gjorde mig knapt så ydmyg. Et herligt marked 🙂

  • Peter Lauge 15. maj 2010 at 02:47

    Ha – er det mon lovlig at lave håndholdt web-cast mens man kører bil i USA 🙂
    Men godt indslag!

  • Henrik Blunck 15. maj 2010 at 04:22

    Du har fuldkommen ret, Martin.

    Har selv undret mig over når amerikanske eksperter har kunne tage flere tusinde dollars for skulderklap af hinanden. Jeg foretrækker nu vores danske model hvor vi Twitter sammen, og kan tale sammen tværfagligt frem for at ligefrem skulle tage gruppebilleder for at foregive “global presence” og total togetherness. God pointe om den med Schwarzenegger – det er rigtigt. Der går intet af andre ved at erkende de kender hinanden, men hvis det ligefrem er bluff, så mistes en stor del af det at have en reference.

    De fleste af os kan godt lide diskretionen. Jeg slynger ikke til højre og venstre med hvem jeg har arbejdet sammen med. De fortjener diskretion, på samme måde som vi måske alle engang har arbejdet med folk vi senere hen måske ikke ligefrem reklamerer for.

    Men bedst af alt er pointen, at vore danske konferencer slet ikke er så tossede endda, og at folk herhjemme faktisk gør en del for at få virkelige eksperter op på talerstolen FØR der laves et program for den pågældende event. Det kunne amerikanerne godt lære lidt af.

    Jeg linker til din video senere, for den vil jeg godt dele med folk. Tak for et glimrende indspark. 🙂

  • Randi 15. maj 2010 at 05:58

    @Peter: vi må finde et godt iPhone-holder-produkt-forslag ? – inden han kommer til DK igen 😀

    @Martin og Rosenstand: JA, I er bare for go’e!!

  • Claus D Jensen 15. maj 2010 at 07:08

    Hej Martin,

    Tak for et cool indslag.. Det er sandt, at der er mange “Kejserens nye Klæder” tilfælde i USA, men det er fedt at du kommer med den vigtige pointe, at vi danskere rent faktisk kan lære af det. Altså ikke at gøre os til noget vi ikke er, men at droppe den “danske” beskedenhed og til tider selvudslettenhed (øhh hedder det det?)

    Ha’ det godt!

    Kh
    Claus

  • solbriller 15. maj 2010 at 17:57

    I USA er alt stort… Og det gælder jo på alle kanter og leder ;D

  • Mikkel deMib Svendsen 15. maj 2010 at 18:14

    Martin, du må have været usædvanlig uheldig med dit valg af konferencer. Jeg taler mest på de to store søgemaskinekonferencer: SMX og SES og her synes jeg altid niveauet har været virkelig højt blandt talerne. Naturligvius er der smuttere, men de er få – og de bliver ikke gentaget.

    Hver eneste session og hver eneste taler evalueres grundigt efter hver konference. Men hvor publikum giver dårlig respons (f.eks. fordi de ikke ved ret meget, ikke kan holde et ordentlig foredrag eller reklamerer for meget for sig selv) de kommer ikke på talerlisten næste gang. Omvendt inviteres de talere der får den bedste evraluering igen og igen. (De siger det er derfor jeg er blevet inviteret til dem alle siden 99/2000).

    Denne “forædling” har gjort de to nævnte konferencer bedre og bedre over årene, synes jeg.

    Du har helt ret i at Amerikanerne praler meget mere. Det er faktisk lidt sjovt du bringer det op nu, for jeg har netop i sidste uge arbejdet lidt på en artikel hvor jeg roser Amerikanerne for deres fantastiske evne til at prale helt vildt uden at rødme så det mindste. Jeg synes faktisk det er både chamerende og sundt.

    For pral er jo en slags “overdreven stolthed ved sig selv – og det man gør”. Det er et udtryk for glæde og optimisme. Og glæde og optimisme spredes af dem der bærer det. Det smitter. I USA er det så ofte i skikkelse af “pralhalsen”.

    Ja, jeg kan oprigtigt godt lide Amerikanernes evne til pral. Og jeg skal da heller ikke lægge skjul på, at jeg selv har adopteret en del af det gennem tiden. Det er der så nogle i Danmark der får lidt ondt i røven af, men det overlever jeg fint 🙂

  • Nicolaj B. Müllertz 16. maj 2010 at 07:56

    Fedt indlæg Martin, men kan det fungere herhjemme?
    Hvad ville du mene, hvis du så en person fortælle åbent om hans gode ven og forretningsforbindelse Martin Thorborg? Og du aldrig havde set denne person før!?

  • Brian Andersen 17. maj 2010 at 16:40

    Bliver sjældent positivt overrasket af amerikanske speakers herhjemme til konference – ja de har bedre levering, timing og stemmeføring, men når jeg går væk derfra husker jeg ikke et eneste ord. Jeg er enig i at vi danskere tit er lige ydmyge nok, men husker tydeligt en amerikaner på Digital Trendspot i år fra Gartner, hvor jeg ligesom det meste af salen bare sad og måbede over den ene cliche efter den anden, leveret helt oppe i skyerne. Ingen realitetssans eller relevans overhovedet, ren luft.

    Så selvom jeg selv er til keynotes med fuld skrald og fed levering, så tænder jeg altså af når der ingenting er at tage med.

  • Kenneth Dambo 24. maj 2010 at 08:23

    Jeg er helt enig i, at amerikanerene på ingen måde bærer den samme ydmyghed, som danskerne og det er klart noget vi kunne lære noget af.

    Desværre er der nogen, som Mikel også poientere, der får godt gammeldags jantelovs ondt i røven over det, hvilket man skal lære at være fuldstændig lige glad med.

    Lad ikke de andre, der ikke tør springe ud i det, holde dig nede. Man skal bare huske sig selv på, at hvis man vil have et stærkt personligt brand, kan man godt regne med, at kun 40% vil synes om en.

  • Mikkel deMib Svendsen 24. maj 2010 at 08:29

    > hvis man vil have et stærkt personligt brand, kan man godt regne med, at kun 40% vil synes om en.

    Netop!
    Du får et stærkt personligt brand ved at f.eks. de nævnte 40% synes du er fantastisk – ikke ved at 90% eller 100% synes du er ligegyldig – eller bare “ok”.

    Hvis man er typen der tilstræber concensus og at gøre alle glade (og al respekt for det iøvrigt), så er det ikke sikkert man skal stræbe efter et stærkt personligt brand.

  • Nicolaj B. Müllertz 24. maj 2010 at 08:36

    Jeg kan kun være enig. Hvis man prøver at tilfredsstille 100% så rammer man ved siden af, og rammer kun middelmådighed..

  • Erik B. Jørgensen 31. maj 2010 at 14:18

    Godt indlæg. Jeg mener at man godt må sige hvad man har lavet. Men jeg har nu lige så god erfaring med at underspille lidt.
    Omvendt har jeg set mange folk, gå til jorden med et brag, fordi at de udgiver sig for at være noget de ikke er. I Danmark kender vi alle hinanden, eller en der gør, så folk finder ud af sandhed før eller siden, så er der dybt at falde for dem der har blæst sig selv om.
    (Fra en anden verden, har jeg oplevet nogen der udgiver sig for at være Siriusmand eller Jægersoldat, uden at havde være der, må være mærkeligt når det så bliver opdaget, for en selv og ens omgangskreds)
    Det skal dog nævens, at jeg finder din måde (Martin) at lave indlæg og kommenter ting på, dejlig befriende og lærerig, fordi jeg føler at du har 100% noget at have det i. TAK for det

  • Glenn Ganderup 2. september 2010 at 23:04

    Hej Martin (man er vel på fornavn)

    Nu har jeg set din video, faktisk flere af dem, og jeg har trykket synes godt om til din fanside, Så du er velkommen til at bruge mig på dit CV. =o)
    Nej, spøg til side, og ros for dit gode nitiativ, du giver flere gange stof til eftertanke, og jeg nyder at lytte til dine indlæg. Keep up the god work.

  • Skriv en kommentar