1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (11 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Anders Vinther 27. januar 2010 at 04:07

    Og den besked kan du lige gange med 104 hvis du bruger nogen form for viral markedsføringsteknik.

    Så giver det pote at tænke på hver kunde som ikke bare een kunde, men de mange potentielle kunder,
    som kunden vil sprede budskabet til hvis han/hun er glad… og de kunder som andet led kunne sprede budskabet videre til… og…

    Anders

  • Jesper Norbøll 27. januar 2010 at 04:15

    Rigtig god pointe!
    Det er en klassikker som rigtig mange både iværksættere og virksomhedsejere generelt bør holde i baghovedet. Men det er typisk også noget man først for alvor forstår alvoren og konsekvensen af, når man selv har oplevet det direkte. Jeg har før snakket om lige præcis det scenarie:
    – Hvis der står KundeA med en opgave nu og her til 100.000 kr. og KundeB med en opgave til 2.000 kr., så er de fleste tilbøjelige til at sylte KundeB – uden at have overvejet om KundeB på længere sigt måske ville være en betydeligt bedre forretning end KundeA. Det kan også være at det viser sig, når alt tidsforbrug, forbrugsstoffer m.m. er regnet igennem, at overskuddet på KundeA er det samme som på KundeB – forskellen er så blot at man har knoklet r… ud af bukserne på KundeA, set i forhold til KundeB som er kørt lettere igennem. Men det kan være meget svært at vurdere – især hvis man er nystartet iværksætter og ikke helt har en fornemmelse for sit marked og kunderne endnu.

    BTW: God idé med dine videocasts – navnlig fordi de både kan ses aktivt, eller man kan vælge blot at lytte til dem :-).

    /Jesper

  • John 27. januar 2010 at 06:27

    Enig – faktisk CRM lige efter bogen. Men vi kan nok alle stadig blive bedre på dette område. Man skal huske på, at de fleste kunder man mister skyldes manglende opmærksomhed og faktisk sjældent prisen på produktet/ydelsen…….

  • Thorborg 27. januar 2010 at 23:13

    @Anders, lige præcis!

    @Jesper, ja der er meget der skal tages i betragtning. Tak for rosen 🙂

    @John, ja det kan jeg helt sikkert også!

    Dbh Martin

  • Kenneth Dambo 21. februar 2010 at 20:02

    Du siger det meget godt Martin, og som du siger, så skal der ikke så meget til at tabe en stor kunde og mange anbefalinger på gulvet. Her er der tale om 20 minutters arbejde eller kr. 2000, hvilket de sandsynligvis har tjent hjem mangfoldigt i anbefalinger fra din side og også ville have gjort fremover. Generelt set skal der mindre til at tabe en anbefaling end til at optjene en.

  • Karina Brogaard 10. februar 2013 at 16:39

    Tak Martin, for alle de gode indput du kommer med løbende. Nogen skal sige tingene som de er og det har vi alle brug for. Til dette indslag. Fuldstændig enig. Der skal 10 super gode kunder til at opveje en tabt kunde. Her hjælper ingen færdigheds regning, kun hårdt arbejde.

  • Skriv en kommentar