Det er ikke for at kritisere dig eller spille smart, men det sE-reflection filter du bruger giver egentlig primært kamfilter-effekt (spørg bare deMib).
Fedt med dine korte små tanker / idéer… Så er der tid til at lytte med 🙂
Jeg har selv lige prøvet det af. Har nogle produkter der har fået nye (højere) priser. Og det har ikke ændret på salget. De var simpelthen sat for lavt… Så jeg er enig med dig et langt stykke hen ad vejen.
Men det kan være svært, hvis en vare er tilgængelig i mange shops og nemt kan sammenlignes. Det er jo vildt nemt for en kunde at surfe rundt og finde den billigste pris.
Så de varer “man selv kan bestemme over” kan man godt sætte op, hvis prisen ikke er rigtig fra start. Og der har rejsebranchen jo en stor fordel 🙂
Et andet og rigtig godt eksempel på priser der er blevet sat op – åbenbart med succes, for de er sådan endnu – er “kilde”vand på flaske i eks. 7-eleven og tankstationer.
I går så jeg lige et slagtilbud på en tankstation langs motorvejen et sted mellem Jylland og København – 2 stks halvliters vand på flaske for kun 25 kr.
Normalpris vel et sted mellem 18 og 20 per flaske sådan et sted. Sådan har det vel ikke altid været..
På MMD-uddannelsen var det absolut Marketing 101, at du aldrig kan konkurrere på prisen. Hvis folk vil have et billigere produkt, så lad dem vælge det. Når du ved du leverer den bedste vare til prisen så sats på dem som ser kvaliteten. At konkurrere med Aldi vil aldrig være vejen frem, for du taber den dag du forsøger at ødelægge din egen likviditet for at konkurrere på prisen.
Men super lille indspark, og du har ganske ret. Prisen er dér hvor prisen skal være. 😉
PS: Men det KAN være fristende, at sætte prisen ned pga krisen, så jeg forstår godt dem som kommer i tvivl. Men det er bare ikke den bedste vej.
Problemet ved en alt for høj pris fra starten er, at så snart man begynder at sænke den, så giver det et indtryk af enten desperation fordi man sælger for lidt, eller at produktet åbenbart slet ik er prisen værd!
Og især ved den sidste risikere man jo, at kunderne så venter endnu længere tid på at købe, i håb om en endnu lavere pris!
Hej Martin. Tak for endnu et godt talkshow og endnu en vigtigt pointe. En sjov lille historie fra det virkelige liv. Jeg havde engang nogle gamle højtalere jeg ville af med. Jeg startede på 2100, satte dem langsomt ned over lang til til 1700, og der var stadig INGEN der var interesseret. Så tænkte jeg, nu kan det være nok, og så satte jeg dem op til 3500.- og straks var der to der ringede, og det endte næsten i en kamp mellem de to for at få dem til 3500.-. Det kan stadig få mig til at le 🙂 Men det er så sandt, pris er en sjov størrelse, og nok langt mere psykologisk end vi husker til dagligt.
Hav en fantastisk dag!!
Thomas Bon
Partner, Lehman og Partners
Thomas er specialist i Ekstraordinære Menneskers Tænkning, og har mere end 12 års erfaring som Business Coach med en teoretisk baggrund som Cand.psych og HD(O).
Kunder: HSH Nordbank, J. Lauritzen, CPH Lufthavn. Se anbefalinger på LinkedIn: http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=18073823&locale=en_US&trk=tab_pro
0:25 – umiddelbart ligner det er bar underdrenge som reflekteres i iMac’en 😉
Ellers rigtigt sjovt at se dit kontor.
Endnu enga
0:25 – umiddelbart ligner det er bar underdrenge som reflekteres i iMac’en 😉
Ellers rigtigt sjovt at se dit kontor.
Endnu engang tak for et fedt Talkshow!
/Bomann
Hej Martin
Det er ikke for at kritisere dig eller spille smart, men det sE-reflection filter du bruger giver egentlig primært kamfilter-effekt (spørg bare deMib).
Jeg læste den her test og giver ham egentlig ret: http://www.aage.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51313&KW=kamfilter
Hej Martin
Fedt med dine korte små tanker / idéer… Så er der tid til at lytte med 🙂
Jeg har selv lige prøvet det af. Har nogle produkter der har fået nye (højere) priser. Og det har ikke ændret på salget. De var simpelthen sat for lavt… Så jeg er enig med dig et langt stykke hen ad vejen.
Men det kan være svært, hvis en vare er tilgængelig i mange shops og nemt kan sammenlignes. Det er jo vildt nemt for en kunde at surfe rundt og finde den billigste pris.
Så de varer “man selv kan bestemme over” kan man godt sætte op, hvis prisen ikke er rigtig fra start. Og der har rejsebranchen jo en stor fordel 🙂
Kh Trine
Et andet og rigtig godt eksempel på priser der er blevet sat op – åbenbart med succes, for de er sådan endnu – er “kilde”vand på flaske i eks. 7-eleven og tankstationer.
I går så jeg lige et slagtilbud på en tankstation langs motorvejen et sted mellem Jylland og København – 2 stks halvliters vand på flaske for kun 25 kr.
Normalpris vel et sted mellem 18 og 20 per flaske sådan et sted. Sådan har det vel ikke altid været..
På MMD-uddannelsen var det absolut Marketing 101, at du aldrig kan konkurrere på prisen. Hvis folk vil have et billigere produkt, så lad dem vælge det. Når du ved du leverer den bedste vare til prisen så sats på dem som ser kvaliteten. At konkurrere med Aldi vil aldrig være vejen frem, for du taber den dag du forsøger at ødelægge din egen likviditet for at konkurrere på prisen.
Men super lille indspark, og du har ganske ret. Prisen er dér hvor prisen skal være. 😉
PS: Men det KAN være fristende, at sætte prisen ned pga krisen, så jeg forstår godt dem som kommer i tvivl. Men det er bare ikke den bedste vej.
Hej Martin,
tak fordi du vist os hjemmekontoret!
🙂 håber du får en kanon dag.
Hilsen Ian
Rimelig sjovt at du er blevet afsløret i at lave video i dine underdrenge.
Så bliver det sgu svært at svare “ja”, når konen spørger om det har været en hård dag på kontoret.
Problemet ved en alt for høj pris fra starten er, at så snart man begynder at sænke den, så giver det et indtryk af enten desperation fordi man sælger for lidt, eller at produktet åbenbart slet ik er prisen værd!
Og især ved den sidste risikere man jo, at kunderne så venter endnu længere tid på at købe, i håb om en endnu lavere pris!
Hej Martin. Tak for endnu et godt talkshow og endnu en vigtigt pointe. En sjov lille historie fra det virkelige liv. Jeg havde engang nogle gamle højtalere jeg ville af med. Jeg startede på 2100, satte dem langsomt ned over lang til til 1700, og der var stadig INGEN der var interesseret. Så tænkte jeg, nu kan det være nok, og så satte jeg dem op til 3500.- og straks var der to der ringede, og det endte næsten i en kamp mellem de to for at få dem til 3500.-. Det kan stadig få mig til at le 🙂 Men det er så sandt, pris er en sjov størrelse, og nok langt mere psykologisk end vi husker til dagligt.
Hav en fantastisk dag!!
Thomas Bon
Partner, Lehman og Partners
Thomas er specialist i Ekstraordinære Menneskers Tænkning, og har mere end 12 års erfaring som Business Coach med en teoretisk baggrund som Cand.psych og HD(O).
Kunder: HSH Nordbank, J. Lauritzen, CPH Lufthavn. Se anbefalinger på LinkedIn: http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=18073823&locale=en_US&trk=tab_pro
Hej Martin
Tak for indnu et godt podcast.