Martin Thorborg podcast

Sjovt som læger og tandlæger alle har ens tøj, ens klinikker, ens venterum m.m.
Tænk hvis de lavede lidt om på tingene, så kunne de bade i penge som Onkel Joachim.
Alt det får du mere at vide om i afsnit 35 af Thorborgs Talkshow.

Som lovet er her lidt info om E-pusher 3.0
Hvis du en gang har købt E-pusher, så kan du opgradere til E-pusher 3.0 ved at maile min kone camilla@thorborg.dk
Hvis du aldrig har købt E-pusher, så er du ikke rask. Hent light versionen ganske gratis her og se hvad du går glip af.

Showet varer 15 minutter og 15 sekunder.

Rigtig god fornøjelse.

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (25 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Michelle Nielsen 16. april 2009 at 00:58

    Hej Martin!

    Nej hvor er det et lækkert indlæg. Jeg skiftede selv min trælse kliniske tandlæge ud, men http://www.jysktandplejecenter.dk som viser musikvideoer og musik i høretelefoner til behandling, samtidig med der er tæpper til folk under behandling. Når man kommer ind er det sådan en afslapningshimmel. Jeg går da selv og snakker vidt og bredt omkring hende. Og så koster det ca. det samme som de alm. tandlæger at gå der. Kommer fra Odense til Århus hver gang jeg skal til tandlægen, for at hun kan tage sig af min tandlæge skræk. Og det er hun og de gode til.

    KH Michelle

  • Simona 16. april 2009 at 02:43

    God ferie, Martin – den er velfortjent (og hvor pokker sætter man de stjerner ind henne? Du får i hvert fald 5 af mig :-))

  • Anja Lysholm 16. april 2009 at 06:55

    Rigtig god ferie! 🙂

  • Michael Kjeldsen 16. april 2009 at 07:37

    Jf. frisører, så tilbyder både Barberen (www.barberen.com) og Barbershoppen (www.barbershoppen.com) i Århus en fadøl ved klipning, barbering etc, og især Barberen har slået sig op på at være stedet, hvor man kan svinge forbi på polterabend. De har både bar, spilleautomat, fladskærme og pornoblade til ventede kunder.

    Så de findes skam også i Danmark, der er bare langt mellem snapsene… 🙂

  • Anette Henriksen 16. april 2009 at 11:05

    Hej Martin !
    Som lægemiddelkonsulent kommer jeg rundt i mange lægeklinikker (den ene mere kedelig end den anden), så jeg kan kun give dig ret. Det vildeste jeg har oplevet er venterum med en fladskærm kørende, som enten viser fjernsyn eller giver faglig information så som “kend dit blodtryk – har du fået målt din lungefunktion ? og lign”.
    Jeg får helt lyst til at komme ud og reklamere for dig og dit indlæg 🙂
    Nå, men rigtig god ferie !
    Mange hilsner fra Anette

  • Thomsen 16. april 2009 at 12:52

    Øv, det var det vist den bundskraberen mht. nytteværdien af et indlæg, vi ramte denne gang. Generelt er standarden høj, men et skal jo vlære det ringeste. Nå men du havde jo også fortalt, at du var træt, så det er vel fair nok. Det bryder lidt med en ellers dejlig illusion jeg har haft om, at du virkelig ALTID ved hvad du snakker om. Nu er jeg sjovt nok selv i familie med både læge, tandlæge (sviger, men alligevel) og frisører (ud over skolelærer ser det sgu ud til at de 3 profesionner faktisk er alt hvad hele min familie OG svigerfamilie laver i flere generationer med undtagelse af mig) – så kan i al bekedenhed konkludere, at der åbenbart ER et konkrete markeder, hvor du ikke er så meget inde i forholdene. 🙂

    Ang. alle former for privat praktiserende læger, kan det sammenfattes meget kort: De har INGEN grund til at reklamere for sig selv. Nærmere tværtimod. De er lange, lange ventelister, især hos de “meste specielle” speciallæger. Fx 4-6 måneder hos de fleste øjen- og hudlæger. Selv speciallæger i almen medicin (altså dem i alm. praksis) har typisk alt for mange patienter. Deres ønske er typisk, at AFHÆNDE patienter/kunder, hvis de da bare kunne få lov til det (!), men da situationen er den samme i naboklinikkerne/nabobyerne har de ikke noget valg, og må kæmpe med at have langt flere “kunder i butikken”, end der er tid, lyst og kapacitet til. Og nej, de kan ikke bare ansætte nogen, for der er ingen, der vil ansættes. Hvis man er speciallæge som ønsker at arbejde selvstændig, gider man ikke blive ansæt – så køber man sig ind som partner/starter selv = kort sagt er der ingen andre læger at ansætte.
    Situationen er ikke helt ligesådan hos tandlæger – men overordnet er vi ude i noget af det samme. Hvorfor skulle man lave alle mulige mærkelige stunts, når man alligevel har MERE end man kan nå at lave?
    – At der så er nogen, der gør det alligevel er da meget cool, så patienterne får en god oplevelse, men der er sgu ikke nogen, der kommer til at tjene mere på det, for de kan ikke nå at lave mere end de allerede gør. Undtaget er måske helt nystartede tandlægeklinikker..

    Frisører.. Ok, ja der er du inde på noget af det rigtige. Dog er der ikke noget nyt i i det, da der ikke er mange frisører tilbage i hvide kitler, men rigtig mange derimod prøver at lave alt muligt specielt – lige fra gentlemanpakker, wellness-kombinationer, forskellige typer af musik for at lave temaer – og ikke mindst “børnehjørner”: med vægmalerier, gratis sodavand (hvis mor siger ja) ugens Anders And-blad og de bedste tegnefilm kørende – så den branche er sgu meget god med, så vidt jeg da kan se.

    OK, der er selvfølgelig lidt at hente i opsamlingen – hvor du siger, det der kan sammenfattes med det fode, gamle, klassiske: “think outside the box” eller “gå imod strømmen”.. Ville bare have foretrukket, hvis du havde brugt bare 5 min. på research om situationen herhjemme inden, og dermed kunne have fundet nogle relevante eksempler.. Tja, med andre ord, er det måske bare min fantasi den er gal med, siden jeg tager det bogstaveligt og ikke bare kan se bort fra at eksemplerne er misvisende.. 😉

    Skal måske lige indskyde en hurtig disclaimer om, at det kun er ment som feedback -jeg er stor fan af talkshowet, Amino OG dine foredrag, som jeg tager del i – så det er ikke personligt ment. 🙂 Glæder mig rigtig meget til at høre flere indlæg om alle de spændende ting, som jeg ved, du ved MEGET mere om!

  • Anja Lysholm 16. april 2009 at 13:12

    Nåh ja, jeg kommer lige i tanker om en frisør der giver en anderledes oplevelse: Peter den Store på Vesterbrogade. Har været der en enkelt gang (efter at han havde været på TV2 Lorry). Klipningen var ikke fantastisk, men det var til gengæld salonens udsmykning og kundeplejen. Han bruger kun naturprodukter (man kan derfor ikke få farve/permanent) og så bliver man budt på et glas cognac eller likør hvor andre frisører byder på kaffe. Der er kun én kunde ad gangen, så man er i centrum. Det var ret specielt. Og så var det vist ikke engang dyrere end andre frisører. http://www.aok.dk/shopping/peter-den-store

  • Birgit Larsen 17. april 2009 at 01:10

    Kære Martin

    Ha`en super dejlig ferie sammen med din familie. Det har I alle sikkert brug for efter din store indsats med E-pusher.

    Dejligt du har så stor en opbakning fra dem 🙂

  • Rasmus Boeriths Vestergaard 19. april 2009 at 16:20

    Hej Martin.

    Fantastisk indslag… Vi er faktisk et reklamebureau som har specialiseret sig i markedsføring og totalprofilering af tandlæger. Det er lige præcis de tanker og problemstilligner du beskriver, som vi hjælper tandlægerne med, og du har fuldstændig ret i det du har konkluderet.

    Læs eventuelt denne artikel om markedsføring af tandlæger.
    http://www.visuall.dk/Midlertidig/indretningpresse.asp

    Thomsen> Vi lever at lave markedsføring for tandlæger, og det er ikke korrekt at de ikke har brug for det. Tandlæger har mange forskellige produkter på hylderne og hvem er ikke interesseret i at sælge behandlingerne med bedst fortjeneste. Der er ikke meget sjov i at lave 20 tandrensninger hvis man kan lave 1 tandimplantat og tjene det samme. Men ved patienten at den lille tandlægeklinik nede på hjørnet faktisk også kan lave tandimplantater? Vi oplever f. eks med vores KlinikTV løsning, (http://www.kliniktv.dk), som er et tv system med information til patienterne, at patienter bliver overrasket over behandlings mulighederne i dag. De er simpelthen ikke klar over alt der kan lade sig gøre i dag.

    Hvis tandlægen f. eks lige har investeret flere tusinde kr i en ny moderne blegningsmaskine, skal der også markedsføring til for at få kunder i biksen. Blegning er kosmetisk og ikke noget “nødvendigt” for patienten, så det er ikke noget som kommer af sig selv.

    angående indretning, er det lige præcis den tankegang vi arbejder med. Mange klinikker er nemlig som du skriver kolde. Vi har indrettet en stor klinik i Brønderslev i Nordjylland. Her har vi gjort meget ud af at det skal være varmt og dejligt at komme på klinikken. Ingen kolde farver og triste hvide kirtler. Klinikken har fået en del omtale i medierne og det går fremragende for dem.

    Her er en artikel om klinikken:
    http://www.entandbedre.dk/nyheder/artikel.pdf

    Vi har en midlertidig hjemmeside som hedder http://www.visuall.dk hvor der står en del om alt det vi laver. Den er dog ved at blive opdateret og er online om en lille uges tid.

    God ferie martin… 😉

    Mvh.
    Rasmus Boeriths Vestergaard
    Udviklingschef
    Visuall
    http://www.visuall.dk
    http://www.kliniktv.dk

  • Thorborg 21. april 2009 at 21:55

    @Michelle, ja, det er underligt at der ikke er flere der fatter det?

    @Simona, takker 🙂

    @Anja, takker også dig 🙂

    @Michael, det var jeg ikke i tvivl om, men hvorfor så få?

    @Anette, ja jeg forstår det heller ikke og du er velkommen til at smide et link til de kedelige læger 🙂

    @Thomsen, ja jeg kender nu både en speciallæge og en tandlæge der bestemt godt kunne bruge flere kunder. Dertil har en af mine veninder lavet website og marketingplan for en stor tandlægeklinik, og den tog hun kassen for. Så alt er vist ikke så rosenrødt for alle, som du gør det til. Men du har ret, jeg kender ikke meget til den “branche”, jeg undrer mig bare over at næsten alle sammen er så røv kedelige..

    @Anja, er du nu der igen 🙂 Den frisør må jeg prøve når jeg kommer til landet!

    @Birgit, takker 🙂

    @Rasmus, tak for lidt facts fra en anden vinkel. Sjov niche i har fundet, de er sikkert gode knaster i den og det må være sjovt at prøve banke lidt rust i det fag !

    Tak for jeres fede kommentarer, jeg læser dem løbende, men får ikke skrevet svar så hurtigt, undskyld.

    Dbh Martin

    @Anja,

  • Michael Kjeldsen 22. april 2009 at 02:08

    @Martin
    Det skal jeg så ikke kunne sige, og jeg skal heller ikke udelukke, at der findes andre i Århus – jeg har bare ikke hørt om dem.
    De to saloner jeg omtaler har i øvrigt også den tvist, at de begge lægger op til en “gammeldags” barbersalon, med gamle skråstole og hele den stemning man forestiller sig, der var en i barbersalon i 30’erne/40’erne/50’erne

  • Jette Harthimmer 29. april 2009 at 00:57

    Tak for et rigtigt godt indlæg. Gav mig noget at tænke over.
    Jeg har en frisør som jeg kalder “den syngende frisør” – Han kan stort set ikke dansk, så for at være sikker på at folk ikke taler og stiller en masse spørgsmål, så har han god spansk musik kørende i baggrunden, og han synger med på alle sangene mens han står og klipper.
    Det passer mig fint, for jeg gider heller ikke smalltalk, når jeg er hos en frisør.

  • Katja Alieva 30. april 2009 at 09:38

    Hej Martin

    Det er super, at du gider at bruge din tid på at lave de mange gode talkshows! tak for det 🙂

    Jeg vil lige gøre opmærksom på, at dette show cutter ved “våd berlinger” 7:08, uanset om man hører det fra sitet eller downloader som mp3..?

    hilsen
    Katja

  • Thorborg 30. april 2009 at 15:39

    @Jette, Igen tak for din gode opmuntring, den er jeg glad for. Din frisør lyder sjov 🙂

    @Katja, tak for rosen. Jeg kan bare ikke få den til at cutte andet end ved den normale slutning og ingen andre har brokket sig, meget underligt???

    Dbh Martin

  • Katja Alieva 30. april 2009 at 17:01

    ..nå, nu kører det fra en anden computer.. hmm.. mærkeligt..
    oh well, bare det virker )

  • Torben Rudgaard 23. februar 2011 at 06:35

    Det er samme sag her i Thailand. Konkurrencen om kunder (specielt rige kunder eller kunder med fuld forsikring) er sindsyg hård, så de gør alt for at tiltrække kunder. Der hvor jeg går til tandlægen ligner alle assistenterne og receptionisterne super modeller, og du får endda fod-massage og hånd massage mens du sidder i tandlæge stolen. Den klinik koster det dobbelte af de andre, men det betaler jeg med et smil! :-)))

  • Mads 24. februar 2011 at 09:49

    @Torben – Indeed.
    Det kan jo altid betale at differentiere sig. Hvis man har flere kunder end man har plads til, og ikke mulighed for at ansætte flere, så kan man jo passende hæve priserne eller vælge at profitmaksimere ved kun at behandle de kunder som man tjener mest på.

    Jeg har egentlig to indgangsvinkler til livet. Det ene er, at livet handler om valg og konsekvenser. Den anden er, at livet handler om oplevelser, og hvis det at gå til tandlægen, kan blive en god oplevelse, og ikke noget der bare skal overståes, ja så er jeg selvfølgelig villig til at betale ekstra for det, det er jo klart.

    @thorborg, tak for et godt indlæg 🙂

  • Rune Skou 17. marts 2011 at 13:55

    @Thomsen: God humor. Som privatpraktiserende tandlæge og managementkonsulent for tandlæger er jeg totalt koblet af i din beskrivelse af virkeligheden. Tandlæger HAR brug for en masse flere patienter, har brug for at være anderledes og have en helt anden tilgang til patienterne. Der er virkeligt ikke mange tandlæger der udnytter deres kliniks økonomiske potentiale. Tandlæger har brug for et spark i bollerne ala Thorborg og webdesign ala visuall og odontmedia.com.

  • Thomas 18. april 2012 at 07:11

    Tvivler på, at folk vælger tandlæger baseret på deres tøj 😉

  • Michael Kjeldsen 18. april 2012 at 07:21

    Hej Thomas,

    laver du evt SEO for Citydent.dk?

    🙂

  • Skriv en kommentar