Martin Thorborg podcast

Det er nemt at falde i den fælde, at se sin forretning fra sin egen vinkel. Men det sælger ikke mange varer, så husk at tag ud hvor din kunder er, og kig ind 🙂

Showet varer 13 minutter og 10 sekunder.

De bedste hilsner

Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (88 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Birgit - Min-mave.dk 3. maj 2009 at 08:56

    Hej Martin

    Det er så sandt som det er sagt, og faktisk så burde det være noget af det første man lærer, at fokuserer på dem der giver en brød på bordet, for er ens kunder/besøgende tilfredse så har du gjort tingene rigtigt – Bedre måde at måle det på får du vist ikke.

    Jeg oprettede for en måneds tid siden et kageforum til nogle af mine brugere, da de skrev i et andet forum, det gav noget negativitet da emnet var i yderkanten af baby og børn 🙂 og de kom til mig. Jeg oprettede dette forum til dem, som et forsøg – og det er noget jeg vil gøre endnu mere i fremtiden. Og havde besluttet mig for at var der ikke nok aktivitet, ville trådene blive flyttet et andet sted hen og forummet ville afgå ved døden.

    Men det modsatte skete 🙂 Brugerne blev vildt glade over at der blev lyttet til dem, og pt. har de nu oprettet 511 tråde og skrevet næsten 2400 indlæg.

    Og det på ÈN måned.

    Ved at lytte til brugerne fik jeg altså mere aktivitet på Min-mave og nogle yderst glade og taknemmelige brugere.

    At lytte til brugerne, tage dem seriøst og give dem det de har brug for – indenfor rimelighedens grænser og efter grundigt at have overvejet fordele og ulemper – er din fornemmeste opgave.

    På den måde sikrer du en god udvikling 🙂

    Hvis du ikke giver kunderne det de har brug for gør din konkurrent (hvis han/hun er opmærksom)

    Rigtig godt indlæg Martin – Jeg håber der er mange derude der tænker over det du sagde og foreslog og endnu bedre – Gør så noget ved det NU

    De bedste før-sommerhilsner

    Birgit

  • Henrik Blunck 3. maj 2009 at 09:00

    Helt enig: den slags adfærd er super irriterende. Løfter skal indfries, og det er en god pointe at protestere.
    Bliver helt nysgerrig efter om forhandleren gav et svar på din mail…. 🙂

    Men apropos det at lytte til sin ægtefælle, så bruger jeg faktisk sparringen hvis jeg er i tvivl om et design. Jeg véd, at hun kan det sh*t meget bedre, så jeg lytter gerne, for ellers ender alt i nørderi. 🙂

    Tak for et godt talkshow. Håber folk vil anbefale og stemme på dig i forbindelse med Podcasterprisen.

  • Anders Thingholm 4. maj 2009 at 04:10

    Hej Martin,

    Tak for et godt show.

    Hvad med om du nævnte de værktøjer som du bruger – ikke en gennemgang, men bare noget ala “Til det bruger jeg XXX, som passer skidegodt til mine behov”.

    Jeg tænker bl.a. på det CRM værktøj du bruger til automatisk udsendelse af mails i forbindelse med e-pusher.

    Hvad svarede bilforhandleren til din mail?

    VH

    Anders

  • kenneth k 4. maj 2009 at 04:27

    Hej Martin.

    Jeg har lige lyttet til “Se din forretning ude fra…” som det første af dine talkshows.
    Budskabet er rigtigt og godt.
    13 minutter og 10 sekunder for det budskab, synes jeg dog lige er i overkanten. Det kunne være gjort meget kortere og mindst lige så præcist.
    Lige som dine bøger skal være korte og præcise, bør dine talkshows også være det.

    Jeg overvejer nu om jeg har 17 minutter og 7 sekunder disponibel til “Hvordan sælger man et produkt som ingen kender?”

    Med venlig hilsen
    Kenneth

  • Thorborg 4. maj 2009 at 07:53

    @birgit, ja man skal lytte til sine kunder til en vis grad. Men pointen er at man nemt kommer til at se sin forretning med sine egne øjne og de er sjældent synkroniseret med kundens.

    @Henrik, jeg bruger også min kone til sparring, men hun er jo også farvet af at vide mere om forretningen end kunderne, så det er ikke altid nok.

    @Anders, tak for ros 🙂 Jeg har fået løsningen lavet fra bunden af, jeg kender desværre ikke et værktøj der kan det jeg skal bruge. Jeg har vel brugt 10 k på det vil jeg tro.

    @Kenneth, velkommen til. I dette afsnit var jeg kort og præcis, i forhold til hvad jeg plejer at være, så lad endelig være med at spilde mere af din dyrbare tid med mig.

    Dbh Martin

  • Claus D Jensen 4. maj 2009 at 10:06

    Hej Martin,
    Du har fandme ret! (ups, jeg plejer ikke at bande! ;-))
    Da vi på mit arbejde overvejde om vi skulle opgradere til e-pusher 3.0, tænkte jeg faktisk, åh nej nu ikke alle degratis x-tra sider.. Det er ret udbredt blandt amerikanske sælgere på nettet. Køb dette produkt og få 10,000 gratis bonusgaver. Dem gider jeg s.. ikke have. Ofte afholder det mig fra at købe!

    Nå, men vi har købt opgraderingen (og den er super skarp!)

    Tak, tak! 😀

    Mvh,
    Claus

    PS: Hvad endte det med mht bilkøb? Handlede du med ham Hans-King- of-Branding?

  • Henrik Blunck 4. maj 2009 at 10:15

    Claus > Fuldkommen enig. Et godt produkt kan sagtens stå på egne ben.

    Som sagt, et glimrende talkshow. 🙂

  • Martin Leblanc 4. maj 2009 at 13:16

    Hej Martin

    Tak for et fint afsnit. Det var både indholdsmæssigt og lydmæssigt bedre end tidligere. Jeg kan kun give dig ret i at man skal være bedre til at se sin virksomhed udefra. Det er en fælde man desværre tit falder i.

    Som et forslag til dit show kunne jeg godt tænke mig at du gav en kort præcis præsentation af hvad afsnittet handler om – lidt ligesom starten af tv-avisen.

    Glæder mig til næste afsnit.

    /Martin Leblanc

  • Thorborg 4. maj 2009 at 13:35

    @Claus, jeg tror nu ikke de ekstra tekster skræmte så mange væk, det var mere den noget større E-pusher. Den er jo lige så let at læse, da man kan læse hver artikel for sig, men jeg fik det nok til at lyde mere besværligt.

    @Henrik, takker 🙂

    @Martin, det prøver jeg også på, men det er langt fra altid, at showet former sig som jeg havde forventet, 99% af det jeg siger, det er rent brainstorm.

    Dbh Martin

  • Helle, House of Kids 4. maj 2009 at 14:16

    Hej Martin

    Jeg har købt både E-Pusher og den nyeste opgradering. Jeg vil lige sige at jeg slet ikke har opfattet dine salgspunkter som negative. Selvfølgelig skal der da være noget nyt i opgraderingen – og selvfølgelig bliver bogen så det længere… Jeg købte netop opgraderingen fordi der var ENDNU FLERE tips og gode råd. Hvis jeg skulle savne noget, så ville det være at jeg kunne nøjes med at få alt det nye i een samlet fil – så jeg blev fri for at printe hele bogen een gang til :·) ja, vi er vist en del som printer den ud, da det er for besværligt at læse på skærmen.
    Så en trimmet ren opgradering kun med nyhederne – og måske endda et link til et printfirma, hvor du eksempelvis har arrangeret, at man nemt og hurtigt kan få bogen i en fysisk version. Det var lige et par ønsker herfra :·)

    Mange hilsener Helle

  • Henrik Blunck 4. maj 2009 at 17:19

    Hej igen

    Det glæder mig, at du skriver: “det er langt fra altid, at showet former sig som jeg havde forventet, 99% af det jeg siger, det er rent brainstorm” for det er også en af flere forklaringer på hvorfor Thorborgs Talkshow netop er så godt. Hvis det havde været et indstuderet manuskript havde det ikke haft det samme liv og gejst over sig… 🙂

    Det er i hvert fald godt at lytte til, og værdsættes meget. 🙂

    [Hvilket jeg vel efterhånden ikke er særligt god til at skjule, at jeg mener :-D]

  • Morten 5. maj 2009 at 01:45

    Hej
    Du har selvfølgelig ret i alt hvad du siger. MEN du bad om min/vores oprigtige mening – jeg bliv så irriteret over din lange salgs-tale for din nye bog at jeg helt glemte at lytte til dine gode råd.

    Jeg forventede et show om ” Se din forretning ude fra…” men fik en lang salgs tale. Lidt som en bilforhandler der ikke bare kunne give en skarp pris 😉

    Men 1000 tak for at du deler din tanker og ideer – kanon

  • kenneth k 5. maj 2009 at 06:59

    Hej Martin.

    Tak for din velkomst.
    Det var på ingen måde min hensigt at diskriminere dig eller dine talkshows. Jeg har stor respekt for det du laver og ikke mindst for, i mine øjne, at være den person der er bannerførende i opgøret med janteloven. Jeg har da også købt og læst “E-pusher” og “Iværksætter til jeg dør” .

    Min pointe var blot, at du i dine talkshows konkurrere med mange andre medier om min opmærksomhed samtidig med, at talkshowet kræver fuld opmærksomhed af lytteren. Derfor så jeg gerne at du kom lidt tidligere med pointen. Når det er sagt skal du endelig ikke lade dig skræmme af mig (Hvilket du nok heller ikke gør). Der er tydeligt at du har en stor fanskare der er glade for dine talkshows, så bliv endelig ved. Jeg vil da også tune ind og lytte en gang i mellem.

    God vind med projektet
    Kenneth K

  • Thorborg 5. maj 2009 at 12:29

    @Helle, tjaaa man skal selvfølgelig aldrig generalisere, men jeg tror mange køber af E-pusher mangler at lave mange af ændringerne og de derfor bare vil få endnu dårligere samvittighed.

    @Henrik, det håber jeg også mange syntes, for sådan bliver det. Tak for dine mange konstruktive kommentarer 🙂

    @Kenneth, helt ok, ingen panik. Jeg har bare en stil som jeg selv holder af og mit Talkshow er min hobby, så jeg må leve med dem der kan lide hvad jeg laver 🙂

    Dbh Martin

  • Christina 6. maj 2009 at 04:49

    Hej Martin

    Nu er det vist på tide jeg smider en kommentar til dig Martin. Jeg har læst din første E-pusher for nogle år siden og følger glædeligt dine podcast. Hver gang bliver jeg begejstret, jeg bliver klogere og mit humør stiger flere grader.

    Du skal vide jeg sætter pris på din ligefremhed, din åbenhed, dit sprogbrug (som kommer fra hjertet inkl. diverse bandeord), din viden, din humor og din villighed til at dele med os andre. Du er et frisk pust og en fantastisk inspirationskilde.

    MVH/ Christina

  • Birgitte 6. maj 2009 at 14:07

    Hej Martin
    Tak for endnu et godt podcast 😉
    – jeg er igen blevet inspireret!

    Hvor har du ret i, at vi skal se forretningen udefra, men hold op, hvor kan det være svært.
    Jeg har blandt andet fået hjælp gennem Twitter, hvor Claus D Jensen har hjulpet mig med at se min hjemmeside udefra – og det hjalp virkelig!

    Mange hilsner fra
    Birgitte

  • Thorborg 9. maj 2009 at 11:08

    @Morten, du har helt ret, du får elle dine penge tilbage..

    @Christina, tusin tak for det 🙂

    @Birgitte, Ja det er svært og jeg glemmer det ofte selv og det pisse mig af!

  • Yngvi Karlson 9. maj 2009 at 12:04

    SLOWPC-fighter fandt over 3300 fejl på min computer, og med Martins podcast i øret under scanningen følte jeg mig virkelig dårlig tilpas over min computerstatus: MEGET DÅRLIG 🙂 SELVFØLGELIG skulle jeg da købe det, og er rigtig glad for at have rettet de lidt over 3300 fejl på min computer :-p

    Kanon podcast, det virker jo det du siger.

  • Skriv en kommentar