Jeg kommer med lidt historier om ledelse, som måske kan inspirere dig…

Ha’ en super weekend.

Dbh Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (11 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Martin Leinstein 8. oktober 2010 at 14:42

    Hej Martin!
    Jeg må være ærlig og sige, jeg kan ikke høre forskellen, lyden er måske lidt mere ren, og ikke så meget støj, men ud over det ikke så meget at sige.

    Og det er et fedt emne at tage op med ledelse – har arbejdet med det i mange år selv, og må indrømme efter jeg er blevet ældre og blevet opmærksom på mig selv, er jeg blevet en bedre leder…

  • Randi 8. oktober 2010 at 17:51

    fin lyd! savner din mimik (=ansigt) men ok at være lidt anonym til tider 🙂

    Ledelse er slet ikke så let som nogen tror! Tak for go’ inspiration – integritet og viden om stærke/svage sider kan både benyttes af ledere og alle andre!
    Dbh, Randi

  • Axel 9. oktober 2010 at 02:44

    Dit indlæg sætter et af mine favotit citater i perspektiv:
    (Kinesisk) Den der ikke kan smile, skal ikke åbne en butik!

  • Reene A Nielsen 9. oktober 2010 at 03:17

    Hej Martin

    Det bliver lidt mere direkte tale der er ikke så meget udenom, god mikrofon rart at høre på. det kan også være du er mere bevist om talen / tonen der er ikke så meget råben.

    Hvis du har de dage du lige hæver tonen lidt, eller der er nogen der skal have en opsang så skal du nok have billed på af dig selv.

    Tak for go inspiration og det giver lige lidt at tænke over ….. De dage man møder 3 idioter lige i rab er det jo ikke sikkert det er de andre der er galt med.

    Reene ranlight.dk

  • Jakob Jenkov 9. oktober 2010 at 03:43

    Meget interessant video idag, Martin!

    Når jeg lige tænker mig om, så kan jeg faktisk godt genkende hvad du siger, i mine egne, omend begrænsede, erfaringer på området.

    Faktisk synes jeg også det gælder for mange af os som driver en-mands-virksomheder. Der er man jo sin egen leder også. Der er det også vigtigt at finde sin stil. Og finde ud af, hvad man kan lide, hvad man ikke kan lide, hvordan man arbejder godt, hvordan man ikke arbejder godt, hvad man kan gå med til i samarbejde med andre, og hvad man ikke kan acceptere osv.

    Jo mere tro mod sig selv man bliver, jo bedre får man det også, synes jeg. Og så skal man huske, at man jo ændrer sig gennem livet. Det der passer til dig når du er ung, er måske ikke det samme som passer til dig når du bliver ældre. Det har i hvert fald ændret sig for mit eget vedkommende, på bare 10 år.

  • Pia 9. oktober 2010 at 04:26

    Super emner du tager op og hvor har du ret. Vær dig selv, arbejd ud fra hjertet og vær autentisk. Man er nød til at vise vejen selv ellers får du heller ikke respekten.

    Lyden super god, men savner at se dit “grimme fjæs” 🙂

  • Lasse 9. oktober 2010 at 04:43

    Jeg kan ikke høre forskel, vil hellere se video igen med dig eller omtalte emner, skyer bliver kedeligt meget hurtigt.

  • Alexander Hold - Network is Power 9. oktober 2010 at 04:52

    Hey Martin
    Det var et rigtig godt afsnit. Der blev virkelig nogle interessante perspektiver du bragte på banen.
    Jeg var til et foredrag med den administrerende direktør for Swedbank i Litauen, og han sagde at: “Du skal være den samme på din arbejdsplads som du er der hjemme.” Lige netop denne sætning passe rigtig godt sammen hvad du siger om at finde din egen stil, og være dig selv. Dette gælder selvfølgelig også for de ansatte. De skal også være sig selv når de møder på arbejdspladsen, og så handler det jo bare om at finde det rigtig match.
    Rigtig godt afsnit. 5 stjerner fra mig…

    /Alexander Hold – Network is Power

  • Lars Q 9. oktober 2010 at 09:04

    Hej Martin.
    Tillykke med din nye mikrofon.

    Det giver meget mere fokus på det du siger, end før.
    Da var støjen meget forstyrende før, på samme måde som når man står og snakker et sted hvor der er mange andre mennesker.
    Nu virker det meget mere nærværende og direkte.

  • Jonas 9. oktober 2010 at 09:38

    Hej Martin.

    For os der har fulgt dig i nogle år, så kender vi jo godt historien om Pan, butikken, bif-tur etc. Hvad laver du af tiltag for dine ansatte i f.eks SpamFighter? Nævn gerne andre NUTIDIGE eksempler, fra andre firmaer som du er i mere eller mindre berøring med 🙂

    Mvh Jonas,

  • Grosen Friis 9. oktober 2010 at 10:26

    Hej Martin

    Super fedt emne at tage op og gode pointer.

    Lyden fejler ingenting, men vil dog hellere have “fjæset” end skyerne og forbipasserende palmer + elledninger 🙂

    /Grosen Friis

  • Erik B. Jørgensen 10. oktober 2010 at 13:52

    God indlæg igen. Synes det gælder alle personer, uanset om man vil være chef eller ej. Man skal være sig selv, positiv og åben. Livet er forkort til andet. Så må man finde noget at lave hvor man er glad og brænder igennem for at lave.

    Mvh
    Erik

  • Solbriller 11. oktober 2010 at 10:50

    Jeg vil hellere have den lidt dårligere lyd, og se så dig imens du snakker… Synes dine udtryk og mimik giver mere liv til videoerne end en bedre lyd!

    Når det er sagt, så er jeg helt enig med dig. Det gælder om at være sig selv, og være en del af arbejdspladsen, også selvom man er cheffen. Dvs det gavner rigtig meget for fællesskabet, hvis man også tar del i de knap så spændende ting og sager af og til!

  • Niels 11. oktober 2010 at 14:49

    Ja! Tak, Martin! Hvor var det fedt at høre dig fortælle, hvor meget ærlighed og oprigtighed betyder. For mig er der ingen tvivl om, at ærlighed og oprigtighed er to kvaliteter, der kan bære en person frem til succes. Hvis du kan lide det, du laver, så kan de fleste andre også lide det, … og så skide være med resten (pardon my French,,)!!

  • Nana Maria 14. oktober 2010 at 06:46

    Hej Martin
    Kan godt høre det er en anden mikrofon, men synes egentlig bare det før lød højere, evt mere diskant. Med den nye bliver jeg i hvert fald nødt til at skrue op i forhold til tidligere indslag for at kunne høre hvad du siger… Siger måske mere om min hørelse end din mikrofon.

    Anyways i forhold til indholdet. Så er fandt jeg det rigtig interessant fordi jeg netop har taget et fag om motivationsteori hos Helle Hedegaard Hein. Det har givet en forståelse af hvorfor medarbejdere i organisationer gør som de gør, og hvordan man bedst muligt kan motivere dem. De ledelsesmetoder du beskriver falder i god tråd med det hun beskriver. Og det er jo altid sjovt når det teoretikere siger, også bliver bekræftet af folk som ikke har kendskab til teorien.

    Som inspiration kan jeg anbefale:
    http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Oekonomi_Ledelse/Med_kaldet_som_drivkraft.htm (kun om primadonnaer) og
    http://rauli.cbs.dk/index.php/loge/article/viewDownloadInterstitial/2903/2915 (artikel om alle 4 arketyper)

    Det kan i hvert fald forklare dele af medarbejderes adfærd og inspirere til hvordan man skal gribe ledelse an. Sådan har jeg i hvert fald haft det efter at have taget faget. Og det er også meget sjovt at se på hvilken arketype man selv er:)

    Håber det er noget du eller andre her kan bruge.

    Vh. Nana Maria

  • JL 16. oktober 2010 at 07:00

    Hej Martin,

    Jeg er enig i din betragtning. Men jeg er omvendt 100% overbevidst om, at kontrolsystemmer er nødvendige ellers er riskoen større i relation til at arbejds/opgave-beskrivelser ikke overholdes over tid. Man skal naturligvist udvise ansatte tillid og give dem ansvar, førhen de kan vokse med opgaverne – men lade alt hvile på tillid er naivt efter min betragtning, der skal kontrolsystemer til i relation til områder af væsentlig karakter…

  • Thorborg 17. oktober 2010 at 17:52

    @JL, det bliver vi ikke enige om, den slags har jeg aldrig brugt og det går udmærket 🙂

    Dbh martin

  • JL 18. oktober 2010 at 01:06

    Hej Martin,

    Det er meget afhængig af branche og funktion – generaliserer kan man ikke 🙂

  • Thorborg 18. oktober 2010 at 08:14

    JL, det er vi så heller ikke enige om. Er man en dygtig leder, så behøver man ikke den slags..

  • JL 18. oktober 2010 at 09:13

    Hej Martin,

    Det ville også være kedeligt, hvis alle var enige om alt.

    Fortsat god dag 🙂

  • Thorborg 18. oktober 2010 at 09:55

    Det kan vi blive enige om, så lidt enighed blev det til.
    Ha’ en super dag.

    Dbh Martin

  • JL 27. december 2010 at 06:48

    Tjek side 12 i Børsen d.d. 😉

  • Jonas 28. december 2010 at 06:54

    Hej Martin
    Det er et spændende emne “lederskab”, og jeg kunne godt tænke mig at hører om hvordan ledelse er anderledes i USA, og hvad du har gjort dig af nyere ledelses-erfaringer ved SPAM-fighter, for jeg har hørt om tankstationen og om Pan både til dine foredrag og her på dit talkshow et par gange…. Så nye ledelses oplevelser er vil jeg meget hellere hører om 😉 Godt nytår Martin

  • Skriv en kommentar