1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (18 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Peter 12. oktober 2010 at 13:51

    Skønt Martin. Nu har vi en video og henvise folk til når de (igen) går i selvsving over dette emne.

  • Designyou / Allan Hansen 13. oktober 2010 at 01:58

    Godt fortalt …. hørt med et smil på læben …

    Det er rar at få et los en gang imellem …

    /allan

  • Nina Hall 13. oktober 2010 at 03:01

    Ahh, endnu et fedt indslag som får rusket godt op I dem der ikke kan lide at tiderne skifter, konkurrencen stiger og man bare er nødt til at være oppe på beatet, hvis man skal kunne klare sig som selvstændig.

    Der kommer kun flere og flere super dygtige unge drenge og piger, der kan udøve mirakler med computer + nettet, da de er vokset op med det og har en anden tilgang til techn. end mange af vi andre har det.

    Jeg får selv mange af mine opgaver gennem et stort netværk, som jeg bruger meget tid på at pleje. Kan ikke huske hvem der sagde det (tror det var på iværk messen i Forum) men man kan nemt bruge 50% af sin tid på networking og det bør man. Man får en god kontakt til folk, og opbygger en tillid, som gør at du bliver valgt eller anbefalet fremfor andre, som de ikke kender til (også selvom du måske er lidt dyrere).

    Ha’ en super dag alle sammen!

    Nina

  • Henrik Gren Brodersen 13. oktober 2010 at 03:26

    Hej Martin
    Tak for endnu en god video med inspirerende tanker.
    Jeg er meget enig med dig i, at man hele tiden bliver nødt til at tilpasse ens priser efter kunderne, deres behov og hvilken værdi man giver kunden.

    Det kan være rigtig svært at finde sine priser specielt på konsulentydelser, hvor priserne ikke er så gennemsigtige som ex. en vaskemaskine. Der bliver man nødt til at opliste de værdier, som kunden opnår ved at købe ens ydelser. Og denne værdi kan være helt forskelligt fra kunde til kunde. Nogle gange bliver prisen måske ikke så høj, men så er forventningerne til ydelsen måske heller ikke så store fra kundens side på samme måde som den unge iværksætter, der gerne vil have et logo, men som ikke er så kræsen.

    Det handler om at være helt skarp på, hvad kunden efterspørger og ønsker at betale.

    Hilsner fra
    Henrik

  • Søren 13. oktober 2010 at 03:29

    Det viser bare, at den person som tilbyder den billigste pris vinder opgaven. En udvikling som ses i alle brancher og områder.
    Om du er 18 eller 65 er ikke en væsentlig rolle mere.

    Det er da også derfor det er så svært, at få arbejde i Danmark, de går mere og mere efter den person som vi gå til den billigste løn, selvom der er bedre kvalificerede folk til at varetage en opgave, eller stilling.

    Men det r naturligvis altid godt, at prøve at dygtig gører sig, indenfor 1 eller 2 områder, og dyrke det, fremfor , at gabe over for meget.

    Men lige for at give et billede af virkeligheden, så var der 497.000 inden på jobindex.dk der søgte job sidste måned.

  • Johnny 13. oktober 2010 at 06:34

    Godt indslag – der er mange frustrationer ved at være freelancer, men det er vel ikke anderledes end det meste andet.

    En anden vinkel på at være freelancer: http://www.redheadwriting.com/the-bitch-slap-you-whiny-little-freelancer.

  • Patrick T. Rasmussen 13. oktober 2010 at 07:14

    Kan kun give dig ret Thorborg… 🙂

  • Steen Olsen 14. oktober 2010 at 01:31

    Super indlæg!

    Du siger, at de “gode” gamle dage, hvor man kunne tage en høj pris for noget middelmådigt er history – det giver jeg dig til dels ret i. Jeg vil være med til, at det er blevet meget bedre og meget mere transparent, men der er fortsat et pænt stykke vej…

    Noget af det mest elementære i forhold til min virksomheds eksistensberettigelse (jeg hjælper virksomheder med at gennemskue markedet, finde det rigtige setup og i den dur) er imidlertid, at der fortsat er rigtig mange bureauer, som tager kassen for noget, der på intet niveau er det værd og hvor jeg tager mig til hovedet. Jeg plejer at håbe at det er fordi udviklerne ikke ved at de leverer dårlige løsninger, for ellers må de i givet fald være iskolde når de bevidst tager røven på folk.

    Din pointe er god – der var mange bureauer, der skulle se din video og kigge ind ad… 🙂

  • Remote Backup 14. oktober 2010 at 02:29

    Super fedt indlæg!

    Du skal være god til det du laver!
    Du skal være god til at markedsfører dig!

    Det er sku da 2 simple leve regler, der siger det hele!

    Per

  • Solbriller 14. oktober 2010 at 09:15

    Synes det er utroligt, at så mange ik kender deres egen målgruppe…
    Bilka forsøger jo heller ik, at få alle fattige SU studerende til at handle der, da de ved, at Netto, Fakta, Rema, Lidl, Aldi mm vinder…
    Men det virker som om, at mange freelance arbejdere forsøger, at fange målgrupper, som slet ik passer til deres kompetencer/priser! Og så kan man jo kun fejle, selvom det er en smule hårdt sagt!

  • Morten 22. oktober 2010 at 04:04

    Hej Martin,

    Du nævner en bog man bør læse i dit indslag, men jeg har desværre svært ved at høre navnet på forfatteren. Kan du ikke ganske kort skrive det her?

    Takker på forhånd, og tak for endnu et godt indspark i min hverdag.

    /Morten

  • Designyou / Allan Hansen 22. oktober 2010 at 06:19

    Hej Martin

    Du omtaler du udbød dine videoer på freelancer!

    Er den budrunde/opgave slettet ? Kan nemlig ikke finde den ?

    /allan

  • Thorborg 22. oktober 2010 at 08:55

    Tak for alle jeres rare kommentarer, jeg havde egentlig regnet med flere tæv 🙂
    @Morten, jeg nævnte bogen Linchpin skrevet af Seth Godin.
    @Allan, jeg udbød dem som “Stilling” på Amino Freelancer og da jeg havde fået 5-6 bud, så valgte jeg en vinder, gav de andre afslag og slettede jobbet.

    Dbh Martin

  • Skriv en kommentar