Martin Thorborg podcast

Hvordan bruger man viral marketing mest effektivt for at få flere brugere på sin portal?

Showet varer 24 minutter og 57 sekunder.

Det er temaet i 43. afsnit af Thorborgs Talkshow.

Husk at stemme på Thorborgs Talkshow til Podcasterprisen – Stem her 

Lyt til Talkshow her:

Tryk play  

Download Talkshow her (MP3)

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (34 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Anders Vaerge 21. maj 2009 at 12:00

    Et rigtig klogt indlæg fra Thorborg… – ikke at han ikke nødvendigvis har sagt noget klogt før i dag (;-)), men dette var rigtig godt, synes jeg. Især det med begge sider skal få noget ud af det, – det er ikke nok at afsender tjener/får noget ud af det, så tænk over hvad modtager får. Lad dem “dele i porten”.

    Noget andet jeg tænkte på er, at det er da super at spørge Thorborg, og også kanon at han kommer med sit værdifulde input for hvordan det i hans erfaring og optik kan gøres bedre. However…. – har I talt med dem det handler om – kunderne? Bare én eller to eller fem? Hvorfor har de ikke sendt det til deres venner, eller hvad de nu skal? Tag personlig kontakt til nogle få stykker, og spørg dem – lær af dem, men lad være at forklare dem hvorfor de skal bruge det fine produkt I har, – lyt til dem og forstå hvorfor de ikke gør det I håbede de ville gøre, og lyt efter hvad der skal til. Lad være at lave et dumt spørgeskema – det bliver I efter min overbevisning ikke meget klogere af nu – spørg da nogle kunder om I ikke må tage en snak med dem på telefonen.

    –Anders

  • Axel 22. maj 2009 at 03:03

    En væsentlig ting ved viral marketing er frivilligheden og glæden ved at dele med andre og får man penge for at gøre det så er frivilligheden lidt mere tvivlsom.
    Jeg tror det er vigtigt at ha’ så godt et budskab at de brugere/kunder man har synes det er fedt at dele det med venner. Facebook og de ting Martin nævner er super godt, ingen tvivl om det, men også her gælder det at det man “sælger” skal ha’ så stærk en effekt at andre absolut må dele det – uden at være lovet en belønning.
    Nyhedsbreve med mulighed for hurtigt og enkelt at videresende til venner er et stærkt middel, en super tekst med opfordring til at dele det med “dine venner” vil sikkert virke ganske godt, hvis budskabet er fængende – og her mener jeg ikke kun “et godt tilbud”.
    facebook har åbnet nye og stærke muligheder, men dem taler Martin jo om – og det med de API lyder som noget der skal undersøges nærmere.

    “Your work won’t take care of you when you are sick. Your friends will – stay in touch”

    Axel

  • Henrik Blunck 24. maj 2009 at 18:17

    Som altid super indlæg, og jeg synes lige jeg ville udtrykke min tak med en lille videohilsen som jeg håber kan motivere endnu flere til at stemme på dit show til Podcasterprisen.

  • Henrik Blunck 24. maj 2009 at 18:19

    Videoen kan ses herfra: http://www.youtube.com/watch?v=VNGpt0KC4hw

  • Thorborg 26. maj 2009 at 16:10

    @Anders, tusind tak for dine rare ord.

    @Axel, vi er helt enige!

    @Henrik, tusind tak for din fine videohilsen, det er sgu pænt af dig. Sjov måde at komme med en tilbagemelding på!

    Dbh Martin

  • Peter Munkholm 27. maj 2009 at 07:52

    Jeg elsker det her afsnit! Der er ikke meget man kan sætte en finger på og det er super lækkert når en af landets fremmeste iværksættere lige sætter fingeren på knappen og trykker til.

    Så top dollar. Alt for mange har totalt misforstået viral markedsførring.

  • Torben 24. juni 2009 at 07:58

    Lærerigt indlæg – igen. Dejligt, at svaret ikke begrænser sig indenfor de rammer man selv forventer!
    Jeg havde svært ved at høre navnet på firmaet der ringede ind. Han hedder vist også Martin. Er der en venlig sjæl der vil skrive det?
    På forhånd tak.

  • Skriv en kommentar