Mange vil bygge tårne og spir på deres hus, men få nu lige styr på huset først…

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (15 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Rosenstand 26. august 2010 at 16:19

    Amen og halleluja!

  • Henrik Blunck 26. august 2010 at 18:02

    Du har så ganske ret, at jeg ganske enkelt følte mig inspireret til at skrive og linke til din video fra bloggen http://bit.ly/bADkjL

    God weekend, og tak for din vedvarende inspiration. 🙂

  • Karsten 27. august 2010 at 01:23

    Er helt enig! De færreste nystartede “webshopejere”, og dem der gerne vil være det, forstår ikke alt det hårde arbejde og de mange discipliner der er i at drive god forretning online. Jeg vil påstå at det er betydeligt lettere at lave en succesfuld butik i en gågade end det er at lave en online.

  • Brian O'Driscoll 27. august 2010 at 02:08

    Smukt sagt – dejlig måde at starte sin fredag på. God weekend.

  • NIna Hall 27. august 2010 at 02:55

    Det er så rigtigt og så godt at få genopfrisket dine kolde fakta netop nu hvor jeg laver tekster til min nye hjemmeside. Det tager tid og jeg har lavet dem om SÅ mange gange de seneste uger.
    Jeg har selv arbejdet med Adwords i 3 år og ofte måtte afvise kunder der ringede ind og ville have Adwords, da deres hjemmeside var for dårlig. Ofte var der næsten ingen tekst på siden (de havde hurtigt fået banket en hjemmeside op med lidt info og kontaktdetaljer) og lækre layouts var sparet væk i farten. Hvis der er for lidt tekst på siden, så kan Google’s crawlers (de robotter der scanner hjemmesiden for ord) ikke så godt se sammenhængen mellem dine Adwordssøgeord og hjemmesidens søgeord. Dette vil resultere i en dårlig Quality Score, som så påvirker adwordsklikpriser og placering i Google negativt. Dette er endnu en god grund til at få lavet en god og beskrivende men ikke overflødig tekst til hjemmesiden. Hvis man gerne vil teste sin hjemmesides layout og brugervenlighed kan man evt. prøve Googles Website Optimizer, hvor man kan lave forskellige splittests og se hvad der virker bedst (konverterer bedst) inden man pumper alle sine penge i det forkerte layout og tekst. Her er et link til website optimizer, hvis det har interesse: https://www.google.com/analytics/siteopt/exptlist?account=2305760&hl=en

    Tak for super fredagsinput!

  • Hosted Webshop 27. august 2010 at 02:56

    Helt enig!
    Sælger mange Hostede Webshops, og får de samme spørgsmål, når folk har haft deres shop i en måned! Ogikke kan forstå der ikke er noget salg endnu!

    Per Ahm

  • anders 28. august 2010 at 14:43

    Jeg vil give jer ret og som karsten skriver det: “Er helt enig! De færreste nystartede “webshopejere”, og dem der gerne vil være det, forstår ikke alt det hårde arbejde og de mange discipliner der er i at drive god forretning online. Jeg vil påstå at det er betydeligt lettere at lave en succesfuld butik i en gågade end det er at lave en online.”
    Jeg har selv begaaet fejlen og troede at det var super nemt med en webshop men fandt hurtigt ud af at det var det ikke. Og pengene slap op og maatte lukke ned. Min fejl at jeg ikke undersøgte det ordentligt hvad det ville sige at have en webshop før jeg gik igang. Men kunne ogsaa godt have tænkt mig noget ” nu skal du høre her mester før du gaar igang med en webshop, hvad der kræves” fra web udvikler osv men det kan man jo egentlig ikke klatre dem for da de vil jo ikke skramme kunder væk.
    ps: underskylder hvis det blevt lidt rodet men har lige nydt en flaske rød vin 😉

  • Erik B. Jørgensen 7. september 2010 at 10:50

    Fedt indlæg igen. Synes det gælder alt i livet, men får ikke resultater uden grundigt arbejde og tålmodighed. Samt man prøvet at lære af de bedst inden for hvert område, så man ikke laver mindre fejl og lære hurtigere.
    Som man siger, jo mere man træner jo heldiger er man. Det gælder fra sport til forretning, m.v.

  • Jacob Kildebogaard 21. september 2010 at 07:43

    Så rigtig som det er sagt. Men jeg savner et ord, som bør være murstenene for et website: ANALYTICS.

    Du bør ikke gå i gang med søgemaskineoptimering eller Adwords hvis du ikke kan se effekten og måle hvad der virker og ikke virker. Først når Analytics er på plads, har du mulighed for at prioritere din indsats ift. effekt, og først der kan du bruge din tid fornuftigt. Ellers risikerer du at bygge 5 døre i en væg hvor der ikke går nogle igennem…

  • Skriv en kommentar