Lake Tahoe er et fantastisk skiområde og den service Amerikanerne giver, er langt over hvad vi ser i Europa.
Når man lejer ski, så opbevarer de dem gratis og hjælper dig støvlerne på.

De smiler og er hele tiden opmærksomme på hvad de kan gøre for dig.
Da vi stod i kø til gondolen, var der noget galt med min søns skikort.
I stedet for at sende os ud til kassen, løb en af medarbejderne ud til kassen og fik det fikset.

Da vi spurgte efter hvor man kunne købe solcreme, fik vi det gratis af en medarbejder.
De deler slik ud foran restauranten og jeg kunne blive ved.

Selv et tillykke med fødselsdagen skrevet på tavlen, blev det til for alle dagens fødselarer, placeret ved liften.

 

Jo de kan noget med service de amerikanere 🙂

De bedste hilsner

Martin
1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (4 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Jimi Hove 9. december 2011 at 12:58

    Ja det kan man kun kigger langt efter her i DK.

    Igen i går boycottede jeg en butik pga dårlig service. Jeg forstår simpelthen ikke at det skal være et problem at jeg handler ind i folks butikker.

    Hvis jeg så skal være helt ærlig, er det ikke mest danskere, men en etnisk minoritet her i DK, hvor det at være aggressiv og ligeglad med at tilpasse sig, åbenbart betyder mere end kunder. Jeg har selv talt med andre fra denne etniske minoritet , som heldigvis giver mig ret. Ellers ville jeg jo være racist 🙂

  • Andrè Nielsen 10. december 2011 at 02:04

    Ja, det er som om at service ikke længere er noget man oplærer medarbejdere i. Det giver til gengæld en fordel for de butikker der rent faktisk både kan og vil yde en god service.

    I vores butik er vi meget bevidste om det, og er dygtige til at tale sammen, hvis vi mener at en kollega godt kunne have gjort lidt mere, eller gjort noget anderledes, overfor en kunde. Og det fungerer rigtigt godt, ligesom vi heldigvis også får mange positive tilbagemeldinger fra nye kunder i butikken. Vi betragter kunderne som vores venner. Ikke vores bedste venner, men vores venner. Og det er de også, for uden dem ville vi ikke kunne gå på arbejde hver dag. Så vi skal huske at tage godt imod dem 🙂

    Med hensyn til om det er især de etniske butikker der leverer den dårlige service, er jeg slet ikke enig. Jeg har forladt flere danske butikker, oftest større som Bahne og El-giganten, fordi jeg tydeligt kunne fornemme at det faktisk ødelagde den gode venindesnak de ansatte havde, at jeg havde tænkt mig at bruge penge i butikken. Til gengæld oplever jeg fantastisk service flere af de lokale etniske butikker. Men jeg tror ikke man kan sige noget generelt om at service er bedre eller dårligere i en dansk vs. etnisk butik.

    I øvrigt super cool med en skivideo på vej ned ad bakken 🙂

  • Simon Greve 6. januar 2012 at 08:52

    Jeg synes ofte, når man er ude at rejse, at man oplever en utrolig god service mange steder.
    Tag fx til Tyrkiet – der kender de sgu til begrebet service, omend de kan være en smule anmasende, når de forsøger at shanghaie kunder på gaden. Men siger man først ja til at handle med dem, bliver man ikke skuffet.

    Det kunne man lære noget af her i Danmark, hvor jeg endda oplever at selv på finere restauranter, er service en by i Rusland, som man iøvrigt ikke kan udtale navnet på.

    Alt godt herfra – hav en god weekend. 🙂

  • Dennis 24. februar 2012 at 04:32

    Super skivideo … Jeg kan lide den meget 🙂

  • Skriv en kommentar