PR-ekspert Rasmus Kristensen, er gæst i Thorborgs Talkshow. Vi har en god lang diskussion, hvor vi kommer ind på hvordan man laver PR for et firma der sælger bukser til overvægtige børn, hvordan en clairvoyant kan komme til at sælge flere kurser, hvordan en SMS leverandør vil kunne få flere store samarbejdspartnere, hvordan en nystartet iværksætter kan udbrede kendskabet til sine rengøringsmidler og slutteligt om det kun er offline annoncer der ikke giver online salg, eller om det også gælder for PR.

Rasmus Præsentation om PR og Guerillamarkedsføring

Showet varer 1 time og 48 minutter, rigtig god fornøjelse 🙂

Dbh Martin

Lyt til Talkshow her:

Tryk play  

Download Talkshow her (MP3)

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (25 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Jack 31. januar 2009 at 17:10

    Er du så færdig……;o)

    Mit hoved er proppet med fede idéer……..små to timers lytning og mit hjerne har bare snurret lige siden starten. Bare blive ved Martin……….jeg er sgu blevet afhængig af Thorborg.tv ;o))))))

    Jack

  • Jeppe Skou 31. januar 2009 at 18:16

    Genialt Martin og Ramus.. I er sq med til at sætte skub i innovationen og væksten i den rigtige retning i lille DK

    Ren drive boosting 🙂

  • Birgit Larsen 31. januar 2009 at 18:50

    Fedt interview – Sikke en masse guldkorn I kom med

    Det satte en masse tanker i gang, så spændende hvad fremtiden bringer 😉

    Fortsæt endelig med dine super tiltag fremover, jeg suger til mig 🙂

  • Andreas Thrane 31. januar 2009 at 19:12

    Der findes faktisk en uddannelse, der netop handler om PR, og ikke bare kommunikation. Det er på RUC. Men mon ikke “learning-by-doing” stadig er det bedste redskab til at klare sig i junglen ;-).

  • Andreas Thrane 31. januar 2009 at 19:22

    Kommer med et link til uddannelsen;

    http://www.ruc.dk/pr

  • Marcel 31. januar 2009 at 19:35

    Fantastisk show, Martin og Rasmus. Det giver helt sikkert blod på tanden og inspiration

  • Jonas Jacobsen 1. februar 2009 at 07:52

    Rigtig godt show :’] – der er mange gode ting, hvor man bare sidder og tænker “nårh ja!”

  • Martin René Mortensen 1. februar 2009 at 17:40

    Hej Martin,

    Jeg har en idé til dig.

    De her meget lange shows kunne du nok med fordel bide over i flere ”afsnit” på den måde vil du få os ind flere gange, du får samtidig flere afsnit til samlingen, og samtidig bliver mundfulden ikke for stor for det er rigtig mange indtryk men skal fordøje efter to timers god lytning.

    Et afsnit som dette kunne nemt have været delt i to, måske 3 dele: en indledning, en eller to med cases selvfølgelig skal der være en afrunding hver gang, med en glæd dig til næste afsnit som kommer x-x-xx hvor vi snakker videre om, eller hvor vi ser nærmere på osv osv.
    Held og lykke med dine fremtidige shows!

    Mvh.
    Martin

  • sif 2. februar 2009 at 05:51

    Fedt 🙂
    Det var da bare den rene fornøjelse at høre på – Så 1000 tak!

    Ha det smukt
    Sif

  • Jeppe Skou 2. februar 2009 at 17:05

    Syntes det ville være synd at splitte op, da men derved mister den overordnet sammenhæng, satte mig da ned og lavede noter til talkshowet og fik en masse ideer samtidig 😉

  • Jette Harthimmer 3. februar 2009 at 03:20

    Tak for endnu et rigtigt godt program. Jeg kan kun tilslutte mig de mange roser du allerede har fået med på vejen. Jeg hører hvert eneste afsnit, og synes at der er noget at hente for mig hver gang. En stor tak for at mit spørgsmål blev besvaret i “PR for iværksættere”
    Hav en god dag

  • Tonny Mikkelsen 3. februar 2009 at 06:42

    Det er super godt, kan næsten ikke vente med at høre flere afsnit. Det er super inspirerende.

    Ha en god dag.

    Tonny

  • Christian Holck 5. februar 2009 at 10:52

    Super fedt afsnit! Synes ikke nødvendigvis det skal splittes op i flere afsnit, jeg hentede det her ned på min iPod og hørte det over et par gange. 🙂

    .. Og tak til Rasmus også! Jeg synes det er fedt du deler ud af din visdom, for som du siger, kunne vi jo bare have booket dit bureau. 🙂

  • Thorborg 5. februar 2009 at 19:31

    Kære venner

    Undskyld sent svar, jeg tog nogle dage på ferie 🙂

    Jack, tusind tak for ros 🙂

    Jeppe, tak skal du have, det varmer!

    Birgit, bare rolig, det er ikke til at stoppe 🙂

    Andreas, spændende, det var jeg ikke klar over.

    Marcel, takker 🙂

    Jonas, dejligt 🙂

    Martin, ja det er der nogen der syntes og andre vil hellere have det som det er. Jeg tror jeg fortsætter som nu og så der hvad der sker. Men tusind tak for feedback!

    Sif, tak og så lidt 🙂

    Jeppe, sådan har jeg det også!

    Jette, det er jeg glad for og til alle jer der ikke ved hvem Jette er, så se lige lidt nærmere på hendes fede podcasts!
    http://harthimmer.blogspot.com/

    Tonny, takker 🙂

    Christian, nemlig 🙂

    Ha’ det super og jeg håber i kan lide det nye afsnit!

    Dbh Martin

  • Jens 7. februar 2009 at 12:56

    Hej

    I diskuterer jeres personlige holdninger , og gud hvor er i dog kedelige at høre på!
    Jeg hørt dit show færdigt og må sige i er så langt fra at være TOTAL konkrete i hvordan man skaffer sig PR,omtale og opmærksomhed som iværksætter.

    Thumbs down

    /Jens

  • Thorborg 8. februar 2009 at 10:53

    Hej Jens

    Det er jeg ked af at høre, men man kan så ikke gøre alle glade.
    Du må så nøjes med P1 😉

    Dbh Martin

  • Tanja Lewis 20. februar 2009 at 02:31

    Super inspirerende indlæg om PR og mindsettet omkring det. Tak for det.

    Jeg havde nærmest netop trykket på stopknappen på min Ipod og sat punktum efter min sidste note fra jeres PR-indlæg, da jeg blev ringet op af en journalist fra Nordisk Film – de skulle tage lidt gas på Uffe Holm, som i sit nye show har en aversion mod coaching/coaches ! Om jeg havde lyst til at sige et par statements i den forbindelse – tjo tja…. i baghovedet hørte jeg Martin T sige: ja og så er det en god idé at være imødekommende overfor journalisterne, når de nu ringer, fordi….bla. bla. – så jeg sagde ok og vidste også godt at jeg tog en chance.

    Grunden til at de overhovedet ringede til netop mig, er fordi jeg i 2007 lavede et længerevarende og rimeligt succesfuldt coaching projekt på Godmorgen Danmark med Cecilie Frøkjær – men altså det korte og det lange er, at jeg sagde ja tak og så blev jeg blev hængt til tørre af Uffe Holm og studieværten.

    Men som man siger ingen skrammer – uden læring og min lærestreg bestod i: Check din kontekst og lad vær med at strø om dig med statements for ’semi-sjov’. Du kan ikke være sikker på, hvordan det bliver klippet sammen og hvad oplægget bliver, inden du kommer på, når du ikke er live i studiet.

    Jeg blev så lidt klogere til næste gang de ringer og bottom line er jo også at mit navn og firmanavn blev nævnt i Prime Time TV (og jeg tror sgu ikke det giver badwill, selvom sammenhængen var lidt plat) – jeg fik desuden en god kontakt med journalisten, som bagefter har sagt ’undskyld’ og som jeg nu har ’fodret’ med andre mere seriøse vinkler, jeg kan byde ind med . Alt i alt en god dag på arbejde – og jeg er sgu ikke sikker på at jeg havde sagt ja – hvis ikke jeg lige havde hørt dit program , så endnu engang tak for godt input

    Hvis I har lyst til at se klippet på Godaften Danmark med Uffe Holm (og mig) – så klik ind her og find onsdag d. 18. februar, Uffe Holm om sit nye show:

    http://sputnik.tv2.dk/index.php/channel_id-2069481.html?menu

    Bedste hilsner

  • Jan Skinnerup 22. marts 2009 at 14:31

    Det er skide godt og simpelthen en guldgruppe det du har gang i her Martin.
    Nu er det godt nok blevet skrevet et par gange allerede, men jeg har først for nyligt fundet dit site, så jeg tillader mig lige at gentage.

  • Thorborg 22. marts 2009 at 20:26

    @Tanja, ja man kan hurtigt få taget røven af pressen. Jeg fik den grundigt taget af Reimar Bo på DR og den stodder skal jeg aldrig have noget at gøre med mere…

    @Jan, tusind tak for det 🙂

    Dbh Martin

  • Nicolai Johannesen 10. april 2009 at 07:05

    Hej Martin! Hermed et par resultater vi fik udrettet bl.a. på baggrund af din peptalk i januar (tjek amino-linket nederst). Vi tog udgangspunkt i 3 ting: aktualitet, glimt i øjet og brugerafstemning. Vi fik sat gang i en afstemning på http://www.singleplus.dk, hvor vi spurgte “Hvor mange gange har du haft sex i år?”. Umiddelbart ikke voldsom interessant, men i og med det var i et forum for singleforældre gjorde det vinklen lidt anderledes. For en hverdag med fuldt ansvar for børnene levner ikke meget tid og plads til sex, så alt for mange singleforældre har underskud på den frække konto i 2009. Læs resultatet og hent pressemeddelelsen her: http://www.amino.dk/media/p/345691.aspx

    /nicolai

  • 14 årige Simon Mørch fortæller hvordan han har tjent millioner.. | Thorborgs Talkshow 30. juni 2010 at 02:55

    […] PR for iværksættere, hvordan kommer man i medierne? […]

  • Brian Faurskov 26. juli 2010 at 08:33

    Tak for alle ordene – kompetente mennesker du får fat i Martin – og jeg kan personligt godt lide, at du selv træder i karakter. Stor ros til rasmus, som evner at få síne egne meninger fint ud i det gode selskab.

    Kæmpefin problemstilling som er superaktuel i forhold til mit eget arbejde med min egen hjemmeside om læringsspil til folkeskolen.

    Tommelfingeren op herfra

    Venlig hilsen

    Brian Faurskov

  • Skriv en kommentar