Alt for mange virksomheder, bruger alt for meget på marketing.
Nogle mener at man skal bruge helt op mod 40 % af omsætningen, og de penge kan bruges bedre.

Kan du læse, kan du bogføre med Dinero – Klik her

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (8 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Blogvision.dk 27. september 2014 at 17:24

    Jeg er delvis enig… ikke fordi jeg aner en dyt omkring hvad der før i tiden blev sagt omkring procenter og budget til markedsføring.

    Jeg tror bare det nu kan overføres til investeringen i arbejdstid bl.a. på de sociale medier og f.eks. ens hjemmeside eller nyhedsbrev. Den arbejdstid udgør også en økonomisk værdi. Og for nogle virksomheder er vi måske endda oppe at snakke meget mere end 40 procent. Så hyldemeter og tv-spots er bare blevet udskiftet med en anden form for synlighed.

    Men rent budgetmæssigt vil udvikling og markedsføring (jeg betragter tilstedeværelsen af virksomheden på nettet som markedsføring) gå hånd i hånd og er 2 enormt vigtige poster i mit eget budget.

    Når det så er sagt, så må jeg sige, at med den målretning der er mulighed for med bl.a. Facebookannoncer, så er pengene til annoncerne virkelig godt givet ud i mange tilfælde. Selvfølgelig afhængig af produkt eller ydelse.

    Nb. min erfaring kommer fra mindre- eller enkeltmandsvirksomheder, og jeg kan godt forestille mig at procenterne er noget anderledes fordelt i store virksomheder hvor bl.a. lønninger fylder en stor del af budgettet.
    Kh. Mette

  • Skriv en kommentar