Mange gør sig kloge på Facebook og jeg er en af dem.
Det der irriteret mig, er alle de bankfolk der ikke fatter en meter.
De fokuserer på at Facebook nu kan sætte reklamer på mobiler, men at det ikke er meget værd.
Men de går glip af det rigtige potentiale.

De bedste hilsner

Martin

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (14 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Frank Rasmussen 19. maj 2012 at 07:15

    Hej Martin.

    Interessant betragtning af din mening om facebook, jeg er overbevist om at fb nok skal hive flere penge ud af brugerne på den ene eller anden måde og har helt klart potentiale til at overhale google i omsætning på sigt.

  • Morten Vium 19. maj 2012 at 07:20

    Hej Martin.

    Rigtig spændende video!

    Jeg tror du undervurderer Adsense en smule. Det er ikke kun websitets indhold der bestemmer, hvilke annoncer der vises, men også i høj grad de andre data Google har om brugeren gennem bl.a. Gmail, G+, Toolbar, Analytics og Chrome.

    Det er klart at ikke alle brugere benytter Googles tjenester, men det bliver flere og flere og det er heller ikke alle der er logget ind på Facebook hele tiden.

    Jeg tror Google har noget knowhow omkring denne form for annoncering som Facebook vil være nogle år om at tilkæmpe sig.

  • NY 19. maj 2012 at 07:22

    Men FB kan jo ikke tage Google’s marked i SERPS. Hvor det i nogen grad er købelystne kunder der kommer forbi og søger efter f.eks. babytøj.

    Så for dem der reklamere så vil det kun være indholdsnetværk, hvor du vil kunne målrette det mere med FB, end Google.

    Og fint for mig, hvis noget af traffiken kommer væk fra Google, det vil betyde en lavere klikpris, da der vil være færre der byder på søgeordene 😉 Dermed ikke sagt at FB’s reklamer på indholdsnetværk ikke kan være noget værd – Det kan de HELT sikkert, netop fordi de kan målrettes så præcist.

    Og ja værdien af FB er ikke at de er et socialt netværk, men at de er en kæmpe databank.

  • Thomas Mortensen 19. maj 2012 at 08:45

    Det rigtige gode der ligger i Facebook ER de skal gøre som Amino og tilbyde firma profiler med Deeplinks, så også fritids SEO mennesker går helt amok, det behøver ikke engang genere brugerne og vi køber da gerne årligt som på Amino… – Gør vi ikke 🙂

    Venlig Hilsen
    Thomas Mortensen
    Flyttefirma Sjælland
    http://www.flyttefirmaet.dk

  • Thomas Mortensen 19. maj 2012 at 08:46

    Glemte lige notere, deres første dag ikke gik så godt som forventet! Kun en lille stigning i aktien, så der bliver spændende af følge om de får samme succe som f.eks, Linkedin.com

  • Heine 20. maj 2012 at 05:11

    Jeg synes det er en rigtig interessant vinkel du kommer med. Den havde jeg slet ikke overvejet. For mig, var det også bare at facebook ville skrue op for sponseret statusopdateringer, men jeg tror ikke det ville holde i længden.
    Jeg har også læst et rygte om at Facebook ville lave så man kunne betale for at få sin statusopdatering vist hos alle sine venner. Det ville folk måske benytte sig af i nogle tilfælde.

  • Rosenstand 21. maj 2012 at 22:18

    Hej Martin

    Der er lidt, du har fået galt i halsen i forhold til Google AdSense. For det første er det helt åbent, hvad Google udbetaler på AdSense:
    “For displaying ads with AdSense for Content, publishers receive 68% of the amount Google collects from advertisers.”

    Så er der det, som Morten Vium allerede har nævnt: Google ved ufatteligt meget om, hvem du er, når du lander på et site, der viser AdSense. Hvis du for eksempel har søgt efter “huse til salg” for nylig, vil du se en overvægt af relaterede annoncer for huse til salg fra AdSense, hvis der kan være blot minimal sammenhæng med sitets indhold.

    Når det er sagt: Facebooks viden via “Likes” etc. er meget stor – men glem ikke, hvad Google høster af data via G+, Chrome og toolbar.

    Jeg tror bestemt, at Facebook bliver en spiller på det marked, men at de helt skulle overtage AdSense markedet, vurderer jeg som helt usandsynligt. Og jeg er også sikker på, at deres indtræden på markedet vil få Google til at oppe sig i forhold til deres kundeservice og information om, hvorfor de lukker en konto ned.

  • Thorborg 22. maj 2012 at 00:35

    Jeg er blevet belært om at Google fortæller hvad man får, det gjorde de nu ikke de første år.
    Men godt de gør det.

    Selvfølgelig vil Google ikke tabe markedet, men Facebook kan blive en meget grim konkurent, og de bed væsentligt mere end Google om brugerne og kan derfor potentielt vise mere målrettede reklamer.

    Google har bestemt oppet deres kundeservice, men den kunne heller ikke blive meget værre.
    Men jeg syntes stadigvæk der er et godt stykke vej endnu.

    Min kone blev lukket på på Adsense for ikke så længe siden og hun får bare intet at vide og har intet gjort forkert hvad hun ved af. Det er ikke en ok måde at behandle sine kunder på…

  • Rosenstand 22. maj 2012 at 08:24

    Nej – deres AdSense afdeling tager præmien i ubehøvlet og arrogant kommunikation. Lad os håbe, at konkurrencen kan skærpe dem lidt der 🙂

  • Jonathan 2. juli 2012 at 17:33

    Spændende tanker om Facebooks fremtid – tak for det 🙂

  • Martin 22. november 2012 at 06:24

    Spændende – det er jo NETOP, det som er problemet med adsence…genialt om Facebook, kunne løse det problem!!! Tror virkelig google kommer til at oppe sig, hvis det lykkedes for Facebook…

  • Skriv en kommentar