At være iværksætter er noget af det mest fantastiske der findes. Det er utroligt givende og med hårdt arbejde og entusiasme kan man få en rigtig god tilværelse ud af det.

Men alt for mange iværksættere hopper hovedkulds ud i udfordringerne og de kunne med ganske små tips få en meget større chance for succes. Der er ingen grund til at begå alle de fejl jeg begik i starten, og hvis man tilmed kan få et skud inspiration, er man rigtig godt kørende.

Jeg fortæller først min egen historie som iværksætter. Fra min lille spilkopieringsvirksomhed, drevet fra min 2-værelses lejlighed på Nørrebro i 1993, over spilforretningen CyberCom på Falkoner Alle, som blev den bedst sælgende på gaden, til Jubii som i år 2000 blev solgt for et 3-cifret millionbeløb.

Senere har jeg været med til at stifte SPAMfighter, der har solgt software i mere end 200 lande, Agera der er markedsledende i Skandinavien på formidling af revisorer, bogholdere og advokater til små virksomheder, Dinero der er Danmarks mest brugte regnskabsprogram for små virksomheder, Amino der er Danmarks største iværksætterforum m.m.

Foredraget er en peptalk i det at starte sin egen virksomhed med mange konkrete tips og eksempler. Tilhørerne går derfra med gode ideer, og stor lyst til at starte egen virksomhed, og betydelig bedre chance for at gøre det med succes.

Variationer
Foredraget kan vinkles forskelligt. Jeg har stor erfaring med branding, innovation, detailhandel, e-handel, ledelse, motivation m.m.
Spørg mig hvis du har en speciel vinkel du gerne vil have jeg fokuserer på.

Stikord i foredraget
Entusiasme, mådehold, succes, fokus, penge, glæde, markedsføring, PR og netværk.

Hvem kan have fordel af foredraget?
Iværksættere både de nystartede og “let øvede”, erhvervsfolk fra mindre virksomheder, skoleelever, vejledere og alle andre folk der er i kontakt med iværksættere, eller bare er interesseret i emnet.

Hvor lang tid varer foredraget?
Det mindste jeg kan holde det på er 45 minutter, men 1 time er bedre og 1 1/4 time er maks. Læg dertil helst 10-30 minutter til spørgsmål.