1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (24 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Simon Mørch 24. februar 2010 at 10:34

    Hej Martin,

    Super fedt – Er blevet vild med dine video podcast, kort og godt.

    Jeg synes det er en interessant tankegang bag det at give og derefter modtage. Jeg skylder dig godt nok en del.

    Og så kan jeg ikke lade være med at kommentere starten hvor du siger at det ikke er nok kun at markedsføre sig på Facebook – Det kan du som udgangspunkt godt have ret i, men jeg har en lille sjov historie;

    Tirsdag omkring klokken 16 sætter jeg en kampagne op på Facebook i forlængelse af en samtale med kunden tidligere på dagen. Efter halvanden time har det givet ham 66 salg (!) og det er folk der har betalt med kreditkort og alt det der. Salget ender op på 189 inden dagen er omme.
    Hans gennemsnit ordre var 357 DKK og hans udgifter inkl. porto var omkring 75 – 80 kr. + vores pris på 55 kr. per salg.
    – 222 * 189 = næsten 42.000,00 DKK overskud.

    Det kan naturligvis dokumenteres.

    Igen i dag satte jeg en ny kunde op som har modtaget 25 salg på 3 – 4 timer. Dog med en noget højere gennemsnit ordre

    / Simon Mørch

  • John 24. februar 2010 at 10:36

    Det er vel et eller andet sted den gode gamle om Ad Value – Gi´ “kunden” mere end forventet.

  • solbriller 24. februar 2010 at 18:54

    Din målgruppe er vel næppe på facebook…
    Hvis du måler facebook op mod twitter, så har du vel hovedparten af målgruppen på twitter?

    Iøvrigt sjovt at du nævner Herbal Life… hehe

  • Niels 25. februar 2010 at 05:10

    Tak, Martin. Jeg véd det jo godt, det dér med at give, men det er altid rart at blive mindet om det.

  • Thomas Pedersen 25. februar 2010 at 18:24

    Super indlæg elller hvad det hedder når det er en video.
    Man høre eller ser det alt for sjældent i Danmark syntes jeg.
    Det handler først og fremmest mig, så skal jeg nok give noget til dig bagefter. Det er den omvendte gensidighed eller reciprocity man skal bruge.
    Det virker klart bedst hver gang.

    Jeg er ret sikker på at det også er sådan man får folk til at stå i kø for at give en 11.000 kr. for et online kursus, er det ikke?

  • Thomas Pedersen 26. februar 2010 at 17:39

    Hey Simon.
    Det var da egentlig noget af en historie. Er det noget i gør meget i, For det kunne jeg da godt tænke mig til vores forretning. Specielt i øjeblikket.

  • Simon Mørch 26. februar 2010 at 17:42

    Hej Thomas,
    Ja, det er fedt når alle parter i et samarbejde tjener penge og er overrasket. Både økonomisk men også personligt får jeg rigtig meget ud af det.

    Jeg vil med glæde se på mulighederne for at lave en markedsføring strategi for dig og føre den i mål for jer.

  • Thomas Pedersen 26. februar 2010 at 18:36

    Cool. Du kan fange mig på salg@nyah-beauty.com.
    Jeg har selv tidligere prøvet mig med nogle annoncer, men det gav ikke så mange salg, men det var nok de forkerte tekster.

  • Morfar 5. marts 2010 at 17:08

    Kæft det er godt man ikke behøver at glo på den gonzoaction for at høre hvad du siger.

  • Morfar 5. marts 2010 at 17:08

    PS det er belastende at videoen stopper hvis man kommenterer.

  • Thomas Bon 23. maj 2010 at 13:09

    Hej Thorborg og Venner
    Det princip om gengældelse (på den gode måde 🙂 du taler om, kalder psykologerne reciprocation… men det super interessante er, at det er kun ét princip ud af 6 super vigtige principper alle handelsfolk bør kende, og dem vil jeg gerne dele med dig her.

    Forhistorien er: For nogle år siden blev en italiensk psykolog så imponeret over at han gang på gang købte alt muligt uden at tænke sig om, at han besluttede sig for at finde de mest effektive princippet bag salg. Han tog jobs i alle mulige brancher, og skrev til sidst en bog om de 6 principper han fandt. Han hedder Robert Cialdini, og bogen hedder Influence – hvis du bare vil have det hurtige overblik, så tjek wikipedia, linket kommer her:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Cialdini

    Principperne er enkle og lige til at gå til. Håber du scorer kassen på at bruge dem, og del endelig dine erfaringer med at bruge dem 🙂
    Alt de bedste herfra

    Med venlig hilsen / Best regards

    Thomas Bon
    Partner, Lehman og Partners
    Thomas Bon er specialiseret i Ekstraordinære Menneskers Tænkning, og har mere end 12 års erfaring som Business Coach med en teoretisk baggrund som Cand.psych og HD(O).
    – Anbefalinger på LinkedIn: http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=18073823&locale=en_US&trk=tab_pro

  • Thorborg 24. maj 2010 at 09:22

    @Thomas, jeg faktisk læst Roberts bog og den er super god.
    Så til jer alle, hvis i intesserer jer for salgspsykologi, så læs den!

    Dbh Martin

  • Thomas Bon 24. maj 2010 at 09:28

    @Martin. Er det ok jeg også anbefaler principperne under din video om salgsbreve, for jeg sender aldrig noget ud uden lige at tjekke om jeg har de vigtigste principper i spil?

  • Thorborg 24. maj 2010 at 10:25

    Hej Thomas

    Det er helt ok 🙂

    Dbh Martin

  • Micky Weis 20. juli 2010 at 13:51

    Lidt en blanding til Martin & Simon det her spørgsmål.

    I snakker begge meget om brug af Sociale Medier som en del af deres markedsføringsstrategi. Herunder også facebook.

    For mig bliver facebook mere og mere reklame baseret. Faktisk ligesom hvis du på denne blog Martin, begyndte at fylde siden med reklamer. Det er heller ikke sikkert alle dine brugere ville syntes om det i længden. Derudover er der kommet flere og flere til af personer ligesom som prøver de ting i gør. Og jeg snakkker større mængder af folk der enten kan eller i hvert fald forsøger at markedsføre sig på facebook, hvilket gør at den reklamemæssige del bevæger sig mere og mere indover privatlivets del på facebook.

    Folk bliver mere og mere træt af grupper/fanside/osv som først forsøger at skabe en relevant gruppe som har den samme mening og derefter begynder at bombe folk med reklamer. Man ser desuden den samme tendens på mange områder når man først befinder sig i den her verden.

    Det er lidt ligesom din personlige postkasse hvor du har et skilt der står “nej tak til reklamer” .. Det kan du ikke online, bliver det muligvis døden for online markedsføring i samme stil som vi ser i dag? Eller vil det i fremtiden stadig gælde om at være innovativ og ikke bare have størst volumen online.

    Er rigtig vild med dine videoer MT, de er overført til Ipoden og høres jævnligt. Kan jeg varmt anbefale til alle, flere og flere ting hænger ved således.

    God sommer.

  • Martin 25. oktober 2012 at 04:28

    KANON indlæg – kort, kontant og samtidigt enormt informativt!

  • Skriv en kommentar