1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (29 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • Morten Vium 6. maj 2010 at 09:06

    Se salgsbrevet i fuld størrelse:
    http://www.thorborg.dk/wp-content/uploads/2010/05/34E0E801-E8E5-491C-8881-088D1008D9B7iphone_photo.jpg

    Ja det er godt skruet samen det brev, men ville man ikke få myndighederne på nakken, hvis man lavede den slags i Danmark og alle kunne få det til den lave pris?

  • Rosenstand 6. maj 2010 at 09:16

    Jeps – den er godt tænkt og lige i hjertet.

  • Thorborg 6. maj 2010 at 09:56

    Jeg har linket billedet til en stor version.

    Hej Morten, det ville man sikkert. Men store dele af ideen kan sagtens bruges!

    @Rosentand, ja det er virkelig godt!

    Dbh Martin

  • Martin Leinstein 6. maj 2010 at 10:16

    Ja den er skide god – den kunne også sendes som et nyhedsbrev!

  • Bjarne Ravn 6. maj 2010 at 10:45

    Hej Martin
    1000 tak for indlægget. Det viser en kreativ tankegang til at veksle et problem til fordel. Har lagt mærke til, hvordan han bygger tilliden op i teksten, Venstre margin og i afslutningen. Ville selv forstærke afslutningen med: Kontakt mig – ikke os …
    Ny’ livet og fla’ u, som vi siger her på Sydfyn
    Bjarne

  • Jesper Dahl Jeppesen 6. maj 2010 at 10:51

    Jeg har over 20 års erfaring med salg både til direkte forbrugere og b2b, og synes hans brev er ærligt.
    Det går rent ind!
    Oprigtighed og ærlighed kommer man trods alt længst med, og man må jo sige at både du og vi har forstået budskabet! Og i sidste ende er det det, der tæller 🙂

    Jeg får tillid til Sam Block når jeg læser salgsbrevet, og selv om jeg godt ved det er et salgsbrev, griber jeg mig selv i at tænke; “ham vil jeg godt handle med” !

    Bare mine tanker.

    /Jesper

  • Ulrik Baltzer 6. maj 2010 at 11:15

    Det er sgu et godt salgsbrev. Jeg er på – leverer og installerer han også i Danmark?

  • Jimi H 6. maj 2010 at 11:19

    Super brev.

    Og ja jeg lærte noget. Burde jeg også , jeg har for en ca 1½ måned siden smidt breve ud for ca 60.000 kr, og har ikke modtaget så som et eneste opkald. Har ellers fulgt alle de gode råd ,som der kan gives.

    Men godt at se at mailmarketing stadig kan begejstre. Jeg vil lære og smide noget post ud igen

  • solbriller 6. maj 2010 at 11:21

    Det var da både unikt og genialt på samme tid!!!

  • Ulrik Baltzer 6. maj 2010 at 11:27

    @ Jimi: Du sender også ud B2B, ikke? Disse B2C breve er ikke specielt kendte i Danmark. Jeg har hvert fald aldrig modtaget et, og er ikke engang sikker på, at det er lovligt. Bestemt noget du bør undersøge, hvis du ved hvor din målgruppe bor 🙂

  • Janni Frank 6. maj 2010 at 14:43

    Hej Martin

    Du har ret, det er en forrygende salgsbrev, der er meget opløftende

    Jeg tænkte om du faktisk købte noget af det, han solgte, eller om du “kun” var imponeret over hans brev?? :o)

    Egentlig er jeg rigtig nysgerrige, om du syntes det var så godt, at du vil købe. Gav han dig den rigtige følelse af at vil have det??
    Eller var det bare et i øjenfaldende salgsbrev, der vækkede dig??

    Mange hilsner Janni Frank

  • Jimi Hove 6. maj 2010 at 14:52

    Hel Ulrik

    Det var denne gang til bestyrelsesmedlemmer i andels og ejerforeninger i København for min ejendomsservice / viceværtsservice. Ca 4000 breve.

    Det er sådan lidt et grænseland imellem B2C og B2B

    Jeg er bange for at markedet er blevet oversvømmet af fyrede håndværkere og østeuropæere, så man drukner i mængden. Det nu ikke første gang rengøringsbranchen oplever dette. De går snart konkurs igen, og kunderne vender tilbage.

    Nå, men tilbage til salgsbreve

  • Henrik Blunck 6. maj 2010 at 18:34

    Super salgsbrev. Noget bedre end de kedelige ting fra elselskabet, som lover fibernet og aldrig vender tilbage efter nu lidt over 1 måned med et svar om Seas-NVE nu også fik over 30% tilmeldinger som var påkrævet for at de gik i gang.

    Herhjemme er firmaerne altså selv skyld i at salget er faldende når de ikke tager kunderne alvorligt.
    Så glædeligt at se, at der er steder hvor det gøres rigtigt. 🙂

  • Mads Nygaard Pedersen 11. maj 2010 at 12:35

    @ Henrik: el-selskaberne har gabt over mere den de kunne med deres fibernetsløfter – så er ikke sikker på at de har brug for flere opsøgende gimmicks før de kan sætte handlekraft bag ordene.

    @ Martin: Skide godt salgsbrev – helt sikkert. Det har en del kløgtige twists lige fra konvolut til catchphrase og personlig sympatifaktor… og uanset hvad de siger så elsker ALLE gratis.

    Meen… “American Standard Central Handling Unit” – PROSIT! 😉

  • Jonathan 11. maj 2010 at 14:43

    Jeg sidder og arbejder på et salgsbrev for UngVask (http://www.ungvask.blogspot.com) lige nu, så superfedt med noget inspiration!
    Kan vi ikke få noget mere salgsbrevs-snak?

    Jonathan

  • Dan Hove 11. maj 2010 at 15:05

    Jo, det er da et godt salgsbrev…. men jeg tror der er en del, der tror det rent faktisk er sandt det han skriver – altså at man sparer så mange penge.

    Hvis det passer at det er bullshit som martin Thorborg siger, kan jeg sgu ikke sidde her juble over en fupmager.

    Hvis han virkelig taber så mange penge på de aflysninger er det da en god måde at få pengene ind på igen og en rigtig fed måde at skabe sympati og opmærksomhed på…. folk kan godt lide ærlighed (især den ærlige slags)

    Et godt trick, men jeg kan sgu ikke sidde her og hylde en fupmager.

    Dan

  • Jacob 15. maj 2010 at 09:01

    Jeg er efterhånden overbevist om, at mine kommende børn ikke skal lytte til godnathistorier eller høre mozart – nej! De skal have Martin Thorborg ind fra barnsben – lige til sagen, interessant og pisse motiverende!

  • Claus Lavdal 20. maj 2010 at 08:13

    Hej.

    Jeg har forsøgt mig (http://www.mergeit.dk/fileadmin/tilbud.pdf)

    Er der nogen som har nogen gode ideer til at ændringer 🙂

  • Thomas Bon 24. maj 2010 at 10:57

    Hej Thorborg og Venner
    Her kommer et link til måske de 6 vigtigste principper inden for salg som alle handelsfolk bør kende. Jeg tjekker altid selv om jeg har brugt principperne fornuftigt, når jeg sender noget ud, så dem vil jeg gerne dele med dig her.

    Forhistorien er: For nogle år siden blev en italiensk psykolog så imponeret over at han gang på gang købte alt muligt uden at tænke sig om, at han besluttede sig for at finde de mest effektive princippet bag salg. Han tog jobs i alle mulige brancher, og skrev til sidst en bog om de 6 principper han fandt. Han hedder Robert Cialdini, og bogen hedder Influence – hvis du bare vil have det hurtige overblik, så tjek wikipedia, linket kommer her:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Cialdini

    Principperne er enkle og lige til at gå til. Håber du scorer kassen på at bruge dem, og del endelig dine erfaringer med at bruge dem med os :-).
    Alt det bedste herfra

    Med venlig hilsen / Best regards

    Thomas Bon
    Partner, http://www.Lehman-Partners.dk
    Thomas er specialiseret i Ekstraordinære Menneskers Tænkning, og har mere end 12 års erfaring som Business Coach med en teoretisk baggrund som Cand.psych og HD(O).
    Kunder: HSH Nordbank, J. Lauritzen, CPH Lufthavn.
    Se anbefalinger på LinkedIn: http://www.linkedin.com/profile?viewProfile=&key=18073823&locale=en_US&trk=tab_pro

  • Skriv en kommentar