1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (24 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...

Folk der læste denne, læste også

  • M.P 30. oktober 2010 at 11:04

    Tag det som krigsføring, du sender jo ej heller tropper ud over alle kontinenterne på en gang 🙂

    Super video!

    *****

  • Jimi H 30. oktober 2010 at 11:12

    Hmmm…

    Er http://www.hestestutteri.com taget ?

  • Thorborg 30. oktober 2010 at 11:13

    Jeg kan anbefale bogen Marketing Warfare, det er min bibel inden for business strategi, du kan bl.a. få den her:
    http://www.amazon.com/Marketing-Warfare-Al-Ries/dp/0070527261

    Dbh Martin

  • Mette Weber 30. oktober 2010 at 11:16

    Sååååååååå enig og hvor der der mange der glemmer dette og går ned

  • Christian Jessen 30. oktober 2010 at 11:30

    Jeg er helt enig med dig, og har specielt fornemmelse af at der er rigtig mange ikke-tekniske folk, som ser en film som f.eks. The Social Network og pludselig får en masse ideer; for det ser jo ikke særlig svært ud, og man kan jo “bare” ansætte en god programmør til at lave det hele. (eller som i det fleste tilfælde; tilbyde en programmør “en god handel” ved “partnerskab” – programmøren skal “bare” lave det hele)

    Der er desværre rigtig mange som glemmer det store arbejde “bagved”. Har set rigtig mange folk tilbyde “partnerskab” med en programmør – som jo så “bare lige” skulle lave alt det der ligger bagved.

  • Alexander Hold - AlexanderHold.com 30. oktober 2010 at 17:04

    Hey…
    Hvor er det sjovt at lige netop dette emne kommer, lige som jeg har været inde og se “The Social Network”. Måske lidt sent i forhold til mange andre, men dog stadig en super fed film. Var afsted med en kammerat, og en ting som vi diskuterede på vej hjem i bilen, var netop det at facebook have segmenteret, og på den måde kunne kontrolleret deres vækst. Hvilket var rigtig tiltalende set ud fra et virksomhedsdriftigt synspunkt.
    Så en meget vigtig pointe du bringer ud her Thorborg.
    Jeg tillader mig at benytte den gamle læresætning: “Rom blev jo ikke bygget på en dag!” HEHE…

  • Peter Skouhus 30. oktober 2010 at 18:51

    Udover det du siger der, kan man måske tilføje at der også skal en solid potion held til, opskriften er noget i denne retning:

    1. God ide
    2. Flid
    3. Resilience, never give up, never ever ever ever give up
    4. Held

    Herefter skal pengene nok komme.

  • Henrik Blunck 30. oktober 2010 at 19:07

    Super indspark, og du har ganske ret. Rom blev ikke bygget på en dag. 🙂

    Sjovt nok er der mange teknik-nørder som tror det hele handler om teknikken, når det netop handler om at være på det RIGTIGE sted på det helt RIGTIGE tidspunkt.

    Ingen overhaler nogen ved at følge i andres fodspor. Der skal tænkes i helt nye baner hvis nogen vil overgå f.eks. Facebook – men drømmeri er én ting. At erobre et land by for by noget ganske andet.

    God morale, og tak for dine indlæg. Altid lytteværdige. 🙂

  • flemming 31. oktober 2010 at 10:48

    Efter min mening er det at gå helt galt i byen..at lave det nye Facebook, eller man ku også sige erobre Facebooks marked, udkonkurrere med en lignende tjeneste.. Det lader sig nok ikke gøre. Det er som at sige at man inden for fodboldens verden kalder nogle supertalenter for den nye Pele..der kommer ikke en ny Pele, eller en kopi af Pele. Der kommer en ny superspiller, naturligvis. Der kommer heller ikke et nyt facebook, en megasucces på det felt. Det ER blevet lanceret, afprøvet, og har etableret sig solidt i folks bevidsthed og hverdag. Hvis der skal laves en ny on-line succes, skal det jo netop være noget nyt-ikke set før-en ny måde at skabe socialt liv på, hvis det er et socialt medie vi taler om.

  • Kenneth Dambo 17. november 2010 at 13:26

    Filmen er meget inspirerende og vækker rigtig iværksætteren til live i en! Der hvor det går galt er, at folk vil lave det samme som de lige har set frem for at kanalisere motivationen over i et unikt koncept. De er jo allerede 5 år og 500 mio. brugere bagefter på socialt netværk idéen 🙂

  • christian wilhelmsen 1. maj 2011 at 12:07

    Super fedt indlæg Martin. Du har sku fat i den lange ende:-)

  • Skriv en kommentar