1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (12 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Mark MK 15. juli 2011 at 14:47

    Jeg er enig i at vi langt hen af vejen kan bruge mange af de online tricks i fysiske forretninger.. Ligesom at man omvendt på mange webshops kan bruge mange ting fra fysiske forretninger. Det er bare meget få der gør brug af det.

    Hvor mange webshops “spørger” f.eks. brugeren om ekstra tilvalg når de er ved check-out?

    “For kun 19,95,- ekstra får du denne smart blah blah med”

    Det er noget man bruger i forretninger, hos os der sælger madvare er det f.eks. brugt at spørger “Skal du ikke lige have en SIDEDISH med, for en tier?” (Sidedish kan være nogle af de små hånd-ting vi sælger)

    Den med at sætte skilte om med “1 km til xx” er en meget god idé, desværre er det næsten umuligt at finde velegnet steder når man har adresse midt i en by og der ikke bare er en lang vej til forretningen. Derudover er det vidst også noget der skal godkendes af kommunen, hvilket nogle gange kan være lidt besværligt.

  • Solbriller 16. juli 2011 at 15:09

    Mange butiksejere køre i en meget ensporet retning. Man gør dit, og man gør dat, fordi sådan har man altid gjort det. Eller sådan gør andre butikker.
    Dvs offline butikker har slet ik været igennem samme udvikling de senere år.

    Supermarkeder mm er blevet meget optimeret de sidste 10 år, lige fra indgangen til kasselinien. Intet er overladt til tilfældighederne mere.

    Krisen har i hvertfald betydet, at flere og flere offline butikker er begyndt at blive kreative, og de prøver nu at trække endnu mere salg ud af kunderne, samt smarte tiltag. Så om nogle år, når forretningerne har været igennem en lille opdate, så vil de begynde at bruge en masse online tricks, ligesom online butikker vil begynde at bruge offline tricks…

  • John 3. august 2011 at 06:25

    Hej Martin,

    Meget meget enig – så det må vi hellere få kigget lidt på.

    Bh
    John

  • Skriv en kommentar