Martin Thorborg podcast

Kære venner, så er jeg tilbage efter en lang sommerferie.
Ikke at jeg ikke har arbejdet, men jeg har været i Danmark (I dejligt regnvejr 😉 og så brændte min Mac sammen. Men den får jeg vel igen en dag må vi håbe..
Så vandt jeg Podcasterprisen, tusind tak til alle jer der stemte på mig og tak til Karin Høgh som står for prisen, jeg er meget stolt!

Dette afsnit (46) er igen lidt dogmeagtigt, da jeg som nævnt ikke har hele mit produktionsudstyr ved hånden.
Det handler om branding og jeg blev inspireret til det, da en rar læser ikke forstod hvorfor hans lamper ikke kunne sælges lige så dyrt, som næsten tilsvarende mærkevarelamper. Hvis du allerede ved meget om branding, så drop dette afsnit.

Showet varer 9 minutter og 3 sekunder.

De bedste hilsner

Martin

Lyt til Talkshow her:

Tryk play  

Download Talkshow her (MP3)

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (10 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Finn Clausen 1. juli 2009 at 09:45

    Hej Martin
    Måske lampemanden skulle have et godt råd til, hvordan han så opbygger et brand?
    Hilsen
    Finn

  • Pierre Nydal 1. juli 2009 at 13:18

    Hej Martin.

    Jeg synes også, at det kunne være rigtig interessant at høre, hvilke råd du har, når det handler om at skabe en brand – findes der konkrete metoder? 🙂

    Jeg håber, at du får tid til at fortælle lidt om det.

    Venlig hilsen
    Pierre

  • Tommy Krabbe 1. juli 2009 at 15:07

    @ Finn og Pierre: Jeg kan anbefale afsnit 24 🙂

    @Martin: Godt at have dig tilbage i æteren. Du har været savnet 🙂

  • Garageband - Claus D Jensen 2. juli 2009 at 04:46

    Hej Martin, 😀

    Velkommen tilbage. Jeg håber, du snart får din iMac tllbage.

    Super indlæg. Godt lige at få repeteret hvorfor branding betyder så meget!

    Mvh
    Claus

  • Thomas 3. juli 2009 at 02:53

    Hej Martin

    Enig med ovenstående om hvordan skaber man så et brand ? Man kan ikke starte med at tage “kassen” for sit produkt i starten, men hvordan får man så bygget sit brans op, så man stille og roligt kan sætte prisen op UDEN at de eksisterende kunder undrer sig over at den lampe der tidligere kostede 200 kr. nu koster 2000 kr.

    Super du er tilbage og klar til noget Thorborg Talkshow det er jeg sikker på at vi er mange der glæder os til 🙂

    Mvh
    Thomas

  • Elsebeth Fogh 9. juli 2009 at 05:56

    Hej Martin og alle jer andre

    Kan klart anbefale Peter Horns bog: Personlig branding, da jeg selv er iværksætter og har haft stor gavn af hans kurser og rådgivning, ligesom han skriver mine pressemeddelelser

    Jeg er ledelsesrådgiver og coach – og dem er der som bekendt så mange af, at man kan fodre svin med dem. Så her handler det virkelig om at adskille sig. At skærpe offentlighedens opfattelse af dig som person, eller din virksomhed, så du bliver et brand. Med fokus på din målgruppe. Nøjagtig som du Martin er så kendt for!

    Jeg brander mig på kriseledelse, som er mine kernekompetencer og tjener styrtende godt. Inspireret af et foredrag med dig, har jeg bl.a. bestilt en annonce på Google Adwords for at sikre mig, at jeg ligger i top, når man Googler både coach, kriseledelse, lederkurser m.v. Brandingen har bl.a. bevirket, at jeg er blevet kontaktet vedr. en opgave, der måske bliver Danmarkshistoriens største fyringsrunde.

    Så et godt råd til læserne:

    Overvej hvordan du bedst muligt fremmer dine mål via den offentlige gengivelse af dine kvaliteter:

    1. Vurder potentialet i branchen og din virksomhed
    2. Find metoder til at optimere virksomhedens/produktets kvaliteter i forhold til omverdenen
    3. Læg en klar brandingstrategi og markedsføringsplan med tidsplan for gennemførelsen
    4. Opsæt kriterier for evaluering
    5. Gentag aktiviteten igen og igen.

    Held og lykke med brandingen og fortsat god sommer
    Elsebeth Fogh

  • Thorborg 9. juli 2009 at 20:38

    @Finn, ja det kan da være jeg skulle lave sådan et indslag 🙂

    @Pierre, en mere, hmmm så må jeg jo hellere gøre det snart 🙂

    @Tommy, takker 🙂

    @Garageband, og mange tak til dig 🙂

    @Thomas, ja det er jo det der er kunsten 🙂 Og tak for rosen!

    @Elsebeth, en stak gode råd, tak for dem.

  • Erik P. Ernst 15. juli 2009 at 10:05

    Jeg er helt enig med Finn, det ville være rigtig fint at høre hvordan du så synes at man kan opbygge et brand fra bunden.

  • Gita Street 14. september 2012 at 13:50

    Det der fik mig til at bruge Google for at fiske den her podcast frem var at du lige har lavet en “Vær ikke bange for de store”-video, som jeg kun kan være 100% enig i. Her er linket til din video. Tror desværre ikke du har postet den herinde endnu:
    http://www.youtube.com/watch?v=xJllQcbvIsY

    Vi er enige om at branding kan være en styrke. Ericsson og Sony har været store brands – men når de med stivhed har glemt at følge med tiden er de det ikke længere. Og der er PH lamper også et fantastisk dansk eksempel. Kender til en fattig iværksætter, der brugte sine sparepenge på at købe eksklusive lamper i udlandet og tog bussen ud til folk for at sælge dem. I danske hjem er PH lamper smidt på loppemarkedet – og skiftet ud med dem han sælger.

    Brands kan være supervigtigt. Det tager tid at opbygge et brand, men følger du ikke med tiden hos målgruppen bliver brandet hurtigt udhulet. I dag går det så endnu hurtigere pga at hr og fru jensen også er på nettet – og de er kritiske brugere, der ikke kun lader sig nøje med et brand.

  • Skriv en kommentar