1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (18 lyttere har afgivet deres stemme)
Loading...
  • Sasa Kovacevic 5. marts 2010 at 09:02

    Hej Martin,

    Gælder det også nyhedsbreve?

    Her tænker jeg på, at hvis folk har meldt sig til firmaets nyhedsbrev så viser det vel at de er interesseret.

    Men at bombe dem med nyheder og tilbud, kan det ikke have en dårlig effekt? (og her tænker jeg stadigvæk indenfor nyhedsbreve)

    Sasa.

  • Simon 5. marts 2010 at 09:20

    Der kunne jeg godt nok ik være mere uenig.

    Det kan godt være at der er nogle stykker der hopper på køb, ved hjælp af tæppebombningsteknikken, men for resten der bliver udsat for den, er det ekstremt irriterende.

    Jeg er selv blevet udsat for teknikken da jeg “kom til” a fortælle Saxo Bank at jeg var en potentiel kunde for dem. Jeg blevet kimet ned i måneder efterfølgende om gode tilbud og services, og selvom jeg takkede nej gang efter gang, blev de ved, bare med nye sælgere hver gang. Det var rent faktisk først efter jeg fortalte dem at de ville blive meldt til politiet hvis de blev ved, at de lod mig være i fred.

  • Simon Greve 5. marts 2010 at 09:30

    Ja, men er det ikke også tæppebombning at man får 5kilo reklamer om lørdagen, HVER lørdag?

    Og det virker da, for det er da et af de store højdepunkter hjemme hos mig, når lillemor skal sidde og kigge på, hvad hun skal ud og bruge alle vores penge på i løbet af ugen 🙂

  • Thorborg 5. marts 2010 at 09:32

    @Sasa, hvis dit nyhedsbrev et spændende og relevant, så ja helt sikkert.
    Jeg gør nu det, at jeg adskiller mine actionmails og mit nyhedsbrev.
    Så hvis du afmelder mine actionmails, så får du stadigvæk mit nyhedsbrev.

    @Simon, du tænker som forbruger og det er lige præcis det der er galt.
    Har Saxobank succes? Tjener de mange penge?
    Jeg tror du kender svaret.
    Så tag et godt råd, lad være med at tænke på hvad du selv vil have, men tænk over hvordan du tjener flest penge, så kommer du lidt længere.

    Dbh Martin

  • Sasa Kovacevic 5. marts 2010 at 09:38

    Tak for rådet. Vi ses i Køge!

  • Kenneth Haure 5. marts 2010 at 10:32

    Har du overvejet Brian Brandt som en af talerne? Han arbejder jo med WordPress dagligt, serie-iværksætter og så underviser han vist nok et eller andet sted.. Det kunne være spændende 😀

  • solbriller 5. marts 2010 at 11:26

    Er det ik os en farlig vej at bevæge sig ud af? Jeg er f.eks MEGA træt af Vistaprint, og deres 1 til alt for mange mails dagligt! Har aldrig handlet der, kun signet op for at modtage nogle tilbud pr mail… Og det får man, INGEN TVIVL OM DET!!!

  • Thorborg 5. marts 2010 at 11:35

    Har Vistaprint succes?

    Dbh Martin

  • Simon 5. marts 2010 at 12:37

    Hvis success = penge i kassen, så er det nok en go taktik. Ihvertfald på kort sigt. Men altså, så er “virksomhederne” bag 90% af alle de spam emails der lander i vores mailbokse hver dag jo også successfulde. For hver person der hopper på spam-krogen, pisser de 99 (sikkert mange flere) andre af.

    Personligt ville jeg ikke bryde mig om at opnå success gennem den slags markedsføring. men jeg er sikkert bare gammeldags 🙂

  • Thorborg 5. marts 2010 at 12:43

    @Simon, nu er der jo ikke tale om spam, men om kommunikation som folk selv har bedt om og kan melde sig fra.
    Tænk nyt min ven, det er der penge i og de er så ærlige som nogen kan være.

    Dbh Martin

  • Thorborg skrev netop nu på Twitter 5. marts 2010 at 15:20

    […] Talkshow: : Bomb dem, det virker!http://www.thorborg.dk/bomb-dem-det-virker.html@hyldeborgBlogPressRT@lysogstil: Jeg faldt over denne på@thorborgtalkshow og jeg må sige den gav […]

  • Johannes Wisby Andersen 5. marts 2010 at 16:58

    Nu er der vel også forskel fra at tæppebombe med nyhedsbreve/tilbudsmails mindst en gang dagligt med de samme typer kampanger osv. ift. at sende en ugentlig nyhedsmail hvor man fx reklamere for ugens tilbud, eller et special tilbud der varer en dag, en fragt-fri dag, etc.

    Altså mere snævre tilbud som er nu og her, og som ikke går igen hele tiden.

    Jeg tænker selv tit som forbruger, men hvis nu fx jeg tilmelder et nyhedsbrev i en shop er det oprigtigt fordi jeg er interesseret i deres produkter, og modtager gerne ugentlige nyhedsmails hvis der hele tiden er NYE tilbud, så der rent faktisk er noget relevant i den nye mail som muligvis kunne interessere mig.

  • Rosenstand 5. marts 2010 at 21:33

    Det er meget sjovt, for diskussionen ender altid samme sted: Nogle bruger argumentet: “Jeg har været udsat for at få mange mails/breve, og det irriterede mig – så den metode virker ikke”. Mens de så driver deres virksomheder ud fra den filosofi, kører verden videre med 180 km/t, og de andre sælger en vis legemsdel ud af bukserne på netop tæppebombardement.

    Jeg kan ikke lade være med at smile lidt af: “Hvis succes = penge i kassen”. Hvilket andet mål kan en virksomhed have?

    Hvis jeg tæppebomber 100 potentielle kunder, der har vist interesse, og 70 af dem køber, 20 er ligeglade og 10 er sure – hvem har så vundet? 😉

    Men som i så mange andre af livets forhold: Nogle bliver stående på perronen, når toget kører – andre kører med.

  • Marian 6. marts 2010 at 02:03

    Jeg bliver tæppebumpet med e-mails fra Nightingale-Conant’s Special Promotions. De ligger i min “Uønsket e-mail” mappe i Outlook. Alligevel kigger jeg på dem i ny og næ. Jeg har for et par år siden købt nogle Mp3 filer med deres: Motivations Strategis og PhotoReading bl.a. Conant’s salgsstrategi er som du nævner, at blive ved med at sende lignende tilbud som:
    “Would you invest 90 seconds to feel and be UNSTOPPABLE – and make every meeting, every phone call, every presentation, every conversation and interaction go exactly the way YOU want it to – not just one day, but every day?” Sound incredible? It IS! Please read on…
    Og det gør jeg så, fra tid til anden… når deres tilbud rammer min interessesfære! Så indtil nu har jeg købt ca. 6 Mp3 inspirations input – så man må sige, at deres salgsstrategi virker ad hoc, Langt bedre end hvis jeg hver gang selv skulle ind og finde “deres” tilbud på nettet. Derudover er produkterne af høj kvalitet og givende – det er selvfølgelig også en reel faktor!!!!
    // Mariane

  • Christine 6. marts 2010 at 03:34

    “Så tag et godt råd, lad være med at tænke på hvad du selv vil have, men tænk over hvordan du tjener flest penge, så kommer du lidt længere.”

    Den var meget sigende.

    Så lige noget HELT andet, for min skyld må du gerne køre mere rundt når du taler. Jeg har nemlig aldrig været i nordamerika og jeg elsker at køre bil, så hele illusionen om at køre rundt i USA er fantastisk, så tal og kør gerne noget mere – I love it!

  • Glen 6. marts 2010 at 09:11

    Lige en tilføjelse til Christine`s sidste linier -> ja, eventuelt også filme ned når du ligger på stranden, eller sejler med din Jet Ski 🙂

  • Nikolaj Bomann Mertz 6. marts 2010 at 09:14

    Jeg kan virkelig ikke lade være med at tænke på det show som Frank Hvam levere her: http://www.youtube.com/watch?v=B6LxvLV5ftg
    God weekend!

  • Sophie Hovdekorp 6. marts 2010 at 14:45

    Hej,
    Argumentet om at de firmaer, der tæppebomber også har succes er umiddelbart svært at overhøre. Telemarketing selskaber ville vel også for længst have drejet nøglen om, hvis ikke det virkede at blive ved.

    I det hele taget laver vi ofte den fejl at vi ikke tænker ud over vores egne mønstre og reaktioner og lader os derfor begænse.

    Kan du ikke lide mange tilbud i indbakken, er der ingen, der kan.
    Er video ikke din egen præference, så undlader du at bruge den i din markedsføring.
    Gider du ikke selv bruge facebook, hører du heller ikke efter, når du får forslag til at bruge det i din markedsføring.

    Det er menneskeligt – men dyrt!!

    Der er jo ingen der siger at du skal gå fra 1 mail til 20-50 på en gang.
    Læg systemet om og send 5 knaldgode mails ud, der giver god information til læseren.

    Hvis nogen efter det bliver på din liste og måske endda læser dem, er det nok ikke så farligt at sætte antallet op (og prøve at gøre dem mere effektive samtidig )

    Go søndag
    Sophie

  • Christine 6. marts 2010 at 15:29

    @Glen. For mig tror jeg det ville være en anelse kedeligt, at se stranden via M.T. “øje”… Tror ikke lige umiddelbart at ham og jeg kigger efter det samme 😉 men jeg ved selvfølig heller ikke hvad han “kigger” efter, så måske er der en mulighed for lidt ekstra underholdning, hvis ellers imageet kan “bære” det.

    Men m.h.t nyhedsbreve, så elsker jeg at få dem med gode informationer og tips m.m. Er tilmeldt et par stykker udelukkende fordi jeg synes de er fede og spækket med gode links m.m. De mindre gode/relevante, får en lille gennemlæsning og resten afmeldes. Det er jo meget simpelt og der kan jo være meget at lære i at læse de nyhedsbreve man ikke synes om, så kan man jo selv se hvad der virker/ikke virker og så bruge det. Det er jo ofte lettere at se andres fejl end egne 🙂 da det ikke er bundet så meget op på egne følelser etc.

    Ha det smukt om det så er på stranden eller ej!

  • Theis Brouer-Jensen 10. marts 2010 at 03:03

    Jeg synes allerede nu jeg har fået flere mails fra Amino Freelancer den seneste uge end i lang tid 😉

    Spøg til side. Fortsæt det gode arbejde!

  • Christian 10. marts 2010 at 05:28

    Men hvor går grænsen for hvad der er spam?? Jeg har en hjemmeside hvor folk betaler for at være medlem. De har ikke givet egentlig tilsagn om at jeg må ha lov at kontakte dem via mail. Må jeg gerne sende en mail til mine medlemmer hvor jeg giver dem et tilbud om at blive medlem på en anden af mine sider til specialpris?? Er det spam??

  • CM.Cooper 21. marts 2010 at 22:33

    @ solbriller:

    Er selv vældig begejstret for Vistaprint – fordi når jeg skal bruge noget print, skal jeg ikke rode rundt i arkivet for at finde “det-der-tilbud”.

    Fordi der ligger jo med garanti en fin tilbuds-mail i blandt de 42 nyeste emails 🙂

    Jeg ved da godt, at den “urgency” der skiltes, ikke haster mere end at jeg godt kan nå at hoppe på, selvom “tilbuddet kun gælder til d.27.marts” – der kommer altid en sporvogn og et tilbud til –

    Omvendt får det mig op af stolen, og rent faktisk bestilt med det samme, istedet for at sylte opgaven … Og kigge efter et evt. bedre/billigere sted, gider jeg slet ikke – det ville jo tage mere tid, end bare at klikke på et link …

    Og derudover – elsker at få reminders på ting jeg var interesseret i, men om ikke i første omgang “hastede” …

    Som nu fx. Aminotastic – tror først jeg fik købt billetten ved 3. email-reminder …
    Havde der nu kun været én – jamen så kunne jeg jo teknisk set godt ha glemt det …

    SÅ MIN POINTE ER:

    Når kundeloyaliteten allerede ER etableret og/eller købsimpulsen ER stimuleret: Flere emails = mere salg.

    PS: Du misser 100% af de chancer du aldrig tager …

  • Martin Rieck 24. marts 2010 at 17:31

    Hej Martin

    Tak for et super tip, tror ikke det er så dansk at bombe folk, men helt klart noget jeg vil forsøge i fremtiden.

    De gode sælgere kan det, vi andre må lære det 🙂

    Og til C.M Cooper, Vista print er rigtig dygtige i deres markedsføring, der er altid liiiige et godt tilbud som man får på vej til kassen.

  • Det er en god ide, at Cross poste til flere sociale netværk | Gorm's blog 5. august 2011 at 12:23

    […] Bomb dem, det virker! Tweet This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink. ← Hvor mange updates på din facebook side? […]

  • Skriv en kommentar